Samsung Galaxy J5 Wit Review

edwinjm 11 juli 2016, laatste update op 14 november 2016, 1.385 views

Samsung Galaxy J5 Wit

Deze telefoon bevindt zich in de sweet spot met aan de ene kant features en aan de andere kant de prijs met een schitterend scherm maar ook vrij krap geheugen.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Mooie kleuren
  • Prettige bediening
  • Update beschikbaar voor Android 6

Minpunten

• Weinig intern geheugen
  • Geen orientatiesensor

Veel andere modellen die nog een stuk duurder zijn hebben niet de features die deze telefoon heeft. De mooiste feature is het Amoled scherm, met een (voor de prijs) hoge resolutie en kleuren die van het scherm af spatten. De telefoon ligt lekker in de hand en de bediening werkt soepel. Het interne geheugen van 8MB is aan de erg krappe kant. Een goedkoop intern SD-kaartje toevoegen werkt maar gedeeltelijk omdat veel applicaties zich niet naar de SD-kaart laten overzetten. Dus zelfs met een groot geheugenkaartje is het nog steeds prutsen met geheugen als je iets nieuws wilt installeren. Foto's en films komen gelukkig wel op de SD-kaart terecht. Wat ook jammer is is dat de telefoon geen orientatiesensor heeft, waardoor AR- en VR-apps niet of slechts gedeeltelijk werken. De witte versie heeft een mooie parelkleurige achterkant.

Heb jij ook een Samsung Galaxy J5 Wit?

Ik heb de J5 nu denk ik ongeveer een jaartje en ik ben het helemaal eens met deze review. Prima telefoon, maar het krappe geheugen van 8gb is echt heel lastig. Ik moet mijn telefoon elke maand/ander halve maand leeg maken. Hierbij zet ik alle foto's en video's elke week op een 8gb geheugenkaartje. De missende orientatiesensor is jammer, maar geen ramp.