sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

Wiko Lenny 3 Groen

Specificaties 5" • 1280x720 (HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Wiko Lenny 3 Groen Review

spides89 11 juli 2016, laatste update op 11 juli 2016, 1.834 views

Wiko Lenny 3 Groen

Zie uitgebreide toelichting.

Pluspunten

• 16 GB intern.
  • Android 6.0.
  • Accu duur ruim 36 uur!

Minpunten

• Agenda functie loopt af en toe vast.
  • Moeilijk te openen om je sim etc te plaatsen.

Ik ben 5 jaar geleden gestopt met het afnemen van een abonnement met telefoon. Daardoor moest ik dus zelf een telefoon aanschaffen. Ik wilde niet meer dan 150 euro per 2 jaar uitgeven. Bij de aanschaf van mijn eerste telefoon was dat een flinke stap terug. Maar inmiddels zijn de budget telefoons ook erg goed!

Deze Wiko Lenny heb ik nu 4 weken in gebruik en loopt als een zonnetje. Enkel de eerste week wat problemen ondervonden. Facebook liep namelijk constant vast en was enorm traag. Dit bleek achteraf te komen doordat ik Facebook verplaatst had naar de sd kaart. Toen ik hem eenmaal terug gezet had liep het weer soepel.

Wat direct opvalt is de kwaliteit van het scherm. Ik had hiervoor een Huawei Ascend G525. Als je vanaf die telefoon naar deze gaat, valt de kwaliteit van het scherm enorm op! Ook het touch gedeelte werkt vlekkeloos.

Verder wordt de telefoon eigenlijk nooit warm. Mijn Huawei werd af en toe zo warm dat ik tijdens een update de telefoon voelde branden in mijn broekzak.

Ook de accu duur is buiten gewoon goed. Ik heb nu al een aantal keer ruim 36 uur gehaald. Terwijl ik dus een groot gedeelte van de dag Spotify heb gebruikt. (Wel met oordopjes)

Ik ben zeer tevreden :).

Edit:

Ik heb de Wiko Lenny voor 99 euro bij Bol.com gekocht. Daar is die inmiddels niet meer leverbaar. Wehkamp heeft hem nog wel! Ook voor 99 euro.

Heb jij ook een Wiko Lenny 3 Groen?

Heb je nog wat foto's?