Specificaties 73GB HDD (SATA-150) - Bekijk alle specificaties

WD Raptor WD740GD, 73GB Review

Sluuut 13 oktober 2005, 525 views

WD Raptor WD740GD, 73GB

Pluspunten

• Snelle doorvoersnelheid
  • Snelle accestime
  • Gemaakt als SCSI schijf, dus zeer betrouwbaar
  • Standaard 5 jaar garantie

Minpunten

• Opzich duur in vergelijking met het aan GB's wat je ervoor krijgt

Ik heb deze schijf al redelijk lang, ben er best tevreden over maar kan er weinig over kwijt. In vergelijking met 2x80gb in raid0 wat ik hiervoor had, is er weinig verschil, dus opzich zit dat wel goed.

In mijn systeem word hij ongeveer 37 graden, maar er hangen nog 5 andere schijven omheen en het is een miditower dus de warmte kan niet perfect zijn weg uit de kast vinden.

Games laden redelijk snel, maar hij fragmenteerd zo snel.. En door de boel even te defraggen maakt de snelheid enorm veel uit. Kan zelfs wel 300% snelheid uitmaken qua doorvoersnelheid. Ik weet niet of dat aan mijn gebruikerskunsten ligt of dat het aan de schijf zelf..?

Heb jij ook een WD Raptor WD740GD, 73GB?