Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver

Specificaties 55" • Ultra HD • 3D LCD • 1 tuner • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver Review

Kwarco 8 juli 2016, 520 views

Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver

Prima TV, mooi design, met goed beeld. Firefox OS werkt fijn,optie menu is basic van uitzicht, maar werkt wel goed. Afstandsbediening kan een update gebruiken. (geen touch afstandbediening bij gekregen)

Pluspunten

• Goed Beeld
  • Mooi Design
  • Firefox OS
  • Kort bij de muur op te hangen

Minpunten

• Afstandsbediening kan beter (geen touch)
  • Bij het veranderen van input frequentie wordt het beeld even zwart
  • Niet HD materiaal is niet meer goed genoeg

We hebben onze Viera TX-55CX700 nu ongeveer 2 maanden in gebruik en zijn er zeer tevreden over.
Design
De Tv ziet er gewoon goed uit! De randen zijn strak, dun en met donker metaal afgewerkt. Bouwkwaliteit is goed, we hebben de tv ook heel dicht tegen de muur kunnen bevestigen met een beugel, wat fijn is.
Beeld
Tv heeft uit de doos meteen een echt overtuigend beeld. Kleuren en contrast zijn dik ok en de helderheid gaat veel te hoog ;) handig hierbij is de sensor die de backlight aanpast aan het omgevingslicht.
Je krijgt een impressionant aantal instellingen voor het beeld te personaliseren. Persoonlijk niet nodig gehad om tevreden te zijn van de beeld kwaliteit.
Wel zijn we afgebleven van dingen zoals local dimming enzo omdat dit voor ons eerder afleidend werkt.

Het probleem dat de tv aan de randen donkerder is heb ikzelf nog niet opgemerkt.
Wel viel mij op dat als het licht is buiten en je de tv staat uit, dan zie je jezelf in de zetel zitten in de reflectie op het scherm. Dit is mij gelukkig nog niet opgevallen tijdens het kijken met de TV aan, ook niet overdag.
Een probleem is dat al het materiaal dat niet 720p of hoger is er gewoon niet uitziet op deze tv, maar dat is eerder de schuld van de grootte ;) vanaf 720P is het goed.
Besturingssysteem
Firefox OS werkt fijn, snel genoeg en to the point, geen onnodige menu's en vooral de afwezigheid van reclame is een groot pluspunt. Ook het "snel menu" is handig waarbij je bv het weer kunt zien een overlay balk bovenaan het scherm.
Wel zijn veel app vaak een beetje overbodig (persoonlijke menig) en niet altijd even goed doordacht. Streemings apps zoals Youtube of Netflix zijn wel fijn. Je krijgt er ook een maand gratis Netfix bij. De youtube app connecteren met je account werkt goed, gewoon op je smartphone een filmpje kiezen en zegen dat de tv dit moet spelen, top!
Verder ziet het optie Menu ziet er redelijk basic uit, maar werkt wel goed, zeer overzichtelijk en zonder vertragingen.
Minpuntjes
-Afstandsbediening kan wel een update gebruiken. Design past niet echt bij de TV en ziet er wat gedateerd uit (geen touch afstandbediening bij gekregen)
-Als je via een externe media speler (Raspberry Pi) een nieuwe aflevering start,dan veranderd de frequentie. De tv wordt +-0.5 sec zwart tijdens deze verandering. Bij het terug keren naar het menu als de aflevering gedaan is opnieuw.
-Text ingeven op TV in de youtube app via de smartphone app van de TV werkt niet.
-Het stoort mij dat het de status led van de TV niet in het midden zit ... :X
Geen mening
-Over het geluid kan ik niet over oordelen, dit gebruiken we niet via de tv.
-3D hebben we nog niet geprobeerd, er werden geen brillen meegeleverd, en het geeft ons weinig meerwaarde.

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver?