Sony Xperia X 32GB Zwart Review

duijff02Newbie 7 juli 2016, laatste update op 7 juli 2016, 214 views

Sony Xperia X 32GB Zwart

De Xperia X is vooral vanwege het nieuwe afgeronde scherm een mooi en goed met 1 hand te bedienen smartphone. De backcamera en frontcamera zijn van hoge kwaliteit en de accu gaat met normaal gebruik 2 dagen mee. Even wachten tot de prijs wat gezakt is. Verder een prima keuze.

Pluspunten

• Mooi helder afgerond scherm
  • Uitstekende front camera, ook met weinig ligt
  • Hybride focus, goede ontwikkeling voor de smartphonecamera
  • 1 klein klepje voor zowel de sdkaart als de simkaart
  • Snelheid van het toestel doet zover ik gemerkt heb niet onder voor de Z5
  • Ruisondrukking ondersteuning (geluid)
  • Vingerafdrukscanner is erg snel
  • Snelle NFC connectie werkt goed met de QX1

Minpunten

• Prijs is te hoog, 450 euro zou rieel zijn
  • niet waterdicht, toch wel gewend van Sony en voor de prijs mag je dat ook wel verwachten
  • Geen 4k, maar dat mis ik persoonlijk ook niet

Al met al behoorlijk positief over de Xperia X. Zoals aangegeven veel + punten kunnen ontdekken na een week testen.

Ten opzichte van de Z5 zijn de volgende punten een mooie vooruitgang:
- Frontcamera
- Scherm en de helderheid daarvan
- Frontcamera is echt een verbetering
- vingerafdrukscanner is echt razendsnel

Nadeel is dat de Xperia X niet waterdicht is. Vooral met het sporten (fietsen en hardlopen) is dit wel een nadeel.

De prijs is op de moment te hoog in vergelijking met de concurrentie, maar ook in vergelijk met de Z5P, Z5 en de Z5C.

Jammer dat ik de foto's die ik gemaakt heb niet kan laten zien in deze review omdat ze allemaal te groot zijn (meer dan 4mb)

Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar Xperia X performance die net iets duurder is, maar wel waterdicht is en een betere processor heeft.

Heb jij ook een Sony Xperia X 32GB Zwart?