Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.400dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Modecom MC-M5 Groen Review

Weapon S 7 juli 2016, 73 views

Modecom MC-M5 Groen

Slechte bouwkwaliteit, maar goede functionaliteit voor een goede prijs, als hij het doet. Het is een erg kleine muis, alleen geschikt voor mensen die de muis graag met vingerbewegingen verplaatsen, of mensen met kleinere handen die hun vingers erg gebogen houden.

Pluspunten

• Goede prijs
  • Extra knoppen zitten op goede plekken
  • Plastic met grip en rubber op muiswiel

Minpunten

• Slechte bouwkwaliteit, vooral muiswiel
  • Niet geschikt voor palmgrip
  • 2.400 DPI lijkt een beetje onnauwkeurig
  • Door drie DPI instellingen switchen met één knopje is niet prettig in games

Het is een optische muis met 3 DPI settings (2.400, 1.600, en 800). Het hele plastic oppervlak is licht "rubberized"; het heeft wat grip. De muis heeft een muiswieltje dat ook fungeert als middelste muisknop, en twee extra knoppen: (browser) heen en terug. Er is geen driver, dus ook geen mogelijkheid om de knoppen anders toe te wijzen. De muis voelt niet zwaar aan.
Ik heb redelijk grote handen, en kan niet mijn handpalm laten rusten op de muis. Als ik mijn palm wel op de muis leg, kan ik niet bij de knoppen, hoe erg ik mijn vingers ook buig. Het is echt een muis om te bedienen met de handpalm op het bureau.
Wanneer ik hem zodanig gebruik, zijn de browser heen- en terugknoppen goed te bereiken. De DPI-switch is niet makkelijk te bereiken, maar druk je dus ook niet gauw per ongeluk in. De DPI-switch schakelt van 1.600DPI → 2.400DPI → 800DPI → 1.600DPI enzovoorts.
Mensjes met kleine erg kleine handen zouden misschien kunnen overwegen hem als palmgripmuis te gebruiken, maar dan komt men met de vingertoppen op het midden van de primaire knoppen, als men de knoppen op de zijkant bij de duim wil hebben.
Het eerste exemplaar dat ik kreeg van dit model had een muiswieltje dat het na een dag begaf. Het muiswieltje van de vervanging was even ratelig, maar doet het na een paar maanden goed. Moet zeggen dat ik het wieltje nog steeds niet heel prettig vindt, omdat het een beetje krakkemikkig blijft aanvoelen bij draaien.
Omdat ik de defecte niet hoefde terug te sturen, besloot ik hem open te maken. Dit bleek nagenoeg onmogelijk: al het plastic zit vastgeklikt. Mijn poging om de eerste te repareren was zeker mislukt: het plastic omhulsel moet kapot, als men de muis open wil krijgen.
Het gekleurde plastic brengt een fleurig accent aan de muis. Van dichtbij ziet het er echter goedkoop uit, en zo voelt het ook aan. De LED van de sensor schijnt bij de knoppen op de zijkant door. Ook tussen de primaire knoppen schijnt de LED een beetje door, maar veel minder, en voornamelijk naar voren.
Ik heb geen last gehad van een ratelende, loszittende sensor bij de twee muizen. Op 2.400DPI vind ik het moeilijk om de muis een enkele pixel te bewegen, en ik vermoed dat dit aan de sensor ligt.

Heb jij ook een Modecom MC-M5 Groen?