OnePlus 3 Grafiet Review

Nox 6 juli 2016, 385 views

OnePlus 3 Grafiet

Dit is een prima product voor een aardige prijs.

Pluspunten

• Koptelefoonuitgang vind ik wl erg fijn
  • Snel, bloedsnel
  • Vingerafdrukscanner is echt fijn
  • Camera bevalt erg goed voor foto's

Minpunten

• Dunne rand zorgt voor false touches
  • Scherm kon wat helderder maar geen ramp
  • Ik had liever een iets dikkere telefoon gehad voor wat meer accu
  • Toch net een tikje te groot

De koptelefoonuitgang werkt beter dan enkele samsungs en de nexus 5. Daar had ik een amp voor nodig, maar mijn 250ohm koptelefoon speelt prima. Je hebt wel maximaal volume nodig om het te laten smoelen. Alleen dat is dan ook wel het maximum, slinger ik een bass boost aan of gooi ik het laag omhoog bij de equalizer hoor je de amp in de telefoon gewoon clippen. Het is echt geen tegenvaller imho en ik heb redelijk vaak een premium tablet of telefoon meegezeuld in het vliegtuig. Altijd mijn amp nodig gehad, maar deze telefoon heeft dat waarschijnlijk niet nodig - en dan heb ik getest met een 3m dropveter verlengkabel voor worst case scenario.

Het scherm valt wat tegen in de zin van maximale helderheid. Echter, hij was met zonnebril prima af te lezen op een zonnige dag in de auto. Tegen direct zonlicht heb ik nog niet echt kunnen testen. De polarisatie is dubbel, echter heb ik amper last hiervan met een gepolariseerde zonnebril. Hij blokkeert zo'n 10-20 procent bij verticaal of horizontaal houden. Bij diagonaal blokkeert hij 'niks' - buiten dat je gekleurde glazen hebt die het e.e.a. blokkeren. Pentile en/of 'lage' resolutie heb ik geen last van. De resolutie moet echter ook niet een stap lager worden want dan ga je wel pixels zien, het is dus net aan voldoende, en dat vind ik persoonlijk fijn want ik weet dat ik niet heb betaald of accu verspil aan iets waar ik geen verschil in zie :+

Accu gaat redelijk lang mee, maar ik kom dan ook van een nexus 5, dus dat zegt wat dat het waarschijnlijk average is. Verder weinig problemen, de randen zijn wat dun en de soft buttons druk ik dan soms in en langs de randen op het toetsenbord. Dit went wel redelijk vlot.

Al met al ben ik tevreden over het apparaat. Verder kan ik me goed vinden in de review van tweakers zelf, ik heb alleen de 'minpunten' een beetje besproken welke anderen hebben aangehaald omdat ik het er niet echt mee eens ben.

Heb jij ook een OnePlus 3 Grafiet?

Reviews door de redactie