Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart Review

Tijndagamer 5 juli 2016, laatste update op 21 juli 2017, 981 views

Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart (Product gekocht)

Een nette USB drive die zijn beloftes nakomt, voor een redelijke prijs. Zie mijn uitgebreide review voor benchmarks.

Pluspunten

• Komt beloftes redelijk goed na
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• Voorzover ik weet geen

Introductie

Kort gezegd had ik een USB stick nodig, de specificaties van deze leken mij erg goed voor de prijs dus ik heb toen een SanDisk Ultra USB 3.0 32GB USB drive gekocht.

Benchmarks

Onder Xubuntu 14.04 LTS heb ik de performance getest van deze USB drive. Voordat ik ben begonnen met benchmarken heb ik de USB drive opnieuw geformatteerd en er één 28,7GiB fat32 partitie op gemaakt.
Tijdens de benchmarks zat de USB drive uiteraard ingeplugged in een van de USB 3.0 poorten op mijn moederbord.

Om de leessnelheid te testen heb ik het command "hdparm -t" gebruikt. Voor het testen van de schrijf snelheden heb ik het command "dd if=/dev/zero of=tempfile bs=1M count=1024 conv=fdatasync,notrunc" gebruikt. Telkens heb ik een gemiddelde van 10 metingen genomen.
Benchmarks wanneer de USB drive leeg is
gemiddelde leessnelheid: 111,03MB/s
gemiddelde schrijfsnelheid: 30,3MB/s
Benchmarks wanneer er 21GiB aan data op de USB drive staat
gemiddelde leessnelheid: 112,40MB/s
gemiddelde schrijfsnelheid: 29,9MB/s

Opmerkingen

Toen ik net de schijf opnieuw geformatteerd had en er nog nooit wat op had geschreven, kreeg ik leessnelheden van ~53MB/s. Nadat ik er twee keer bestanden van 1GiB op de USB drive schreef en deze verwijderde en nogmaals de leessnelheid testte, kreeg ik de leessnelheden die ik opgenomen heb in de benchmarks bij de lege schijf (dus gemiddeld 111,03MB/s).

Uiterlijk

De USB drive heeft een inschuifbare USB plug en is makkelijk te bevestigen aan een sleutelhanger o.i.d.

Betrouwbaarheid

Hier kan ik helaas nog niks over zeggen, aangezien ik deze USB drive pas recent gekocht heb. Ik hoop dit stukje later te updaten. De USB drive komt met 5 jaar garantie.

Aanpassing (2017-07-21): De USB stick heeft in ieder geval één jaar overleefd.

Een hele nette USB drive met zeer redelijke performance voor een mooie prijs. Als je een USB 3.0 drive aan het zoeken bent, zou ik je zeker aanraden om deze op z'n minst te overwegen. De leessnelheden bereieken zeker de geadverteerde snelheden, bij de schrijfsnelheden is dat echter niet altijd het geval.

Heb jij ook een Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart?

bij de schrijfsnelheden is dat echter niet altijd het geval.
Dat was ook meteen mijn grootste teleurstelling nadat ik deze USB stick had gekocht. Hij begint bij 30/40MB/sec en kakt al snel in naar 8/10MB/sec. Zeer teleurstellend dus maar gezien de prijs te mooi om waar te zijn. Volgende keer toch maar iets meer uitgeven voor een echt goede en snelle stick. Wat mij betreft dus absoluut geen aanrader als je denkt goedkoop een snelle USB 3.0 stick te scoren want je komt bedrogen uit!