Specificaties 9,7" (2048x1536), Android 5.1, WiFi - Bekijk alle specificaties

Haier Pad E971 Goud Review

Grzzl 4 juli 2016, laatste update op 11 augustus 2016, 486 views

Haier Pad E971 Goud

Hardwarematig prima in orde. Mooi scherm, hoge resolutie een prima kleuren. Standaard uitgerust met Android 5.1.1

Pluspunten

• Prima scherm
  • Licht van gewicht
  • Goede hardware
  • Genoeg RAM

Minpunten

• sommige sensoren ontbreken

Een mooi uitgevoerd apparaat, die net zo fraai verpakt is als een Apple iPad.

Beeldscherm is heel erg mooi. Geen bleeding en prima kleuren, gecombineerd met een hoge resolutie.

Er is bezuinigd op sensoren. Er is bijvoorbeeld geen compas of magnetometer aan boord. Hierdoor kunnen sommige apps niet of niet volledig werken. Denk aan Google sky-maps. Persoonlijk kan ik hier prima mee leven.

Processor is gemaximeerd op 1.6 GHz. Waarschijnlijk tegen de warmte.

Minpunten.

Sommige apps starten zeer traag op en websites kunnen heel lang op zich laten wachten. Nu.nl kan 20 seconden op zich laten wachten. Meer dan irritant. Op mijn telefoon met gelijkwaardige hardware gaat het allemaal veel rapper.

Spotify kun je alleen gebruiken als je streamkwaliteit op "normaal" zet. Bij hoger/automatische kwaliteit gaat de muziek erg stotteren. Ook als je de list download. Op normaal kan het soms nog steeds stotteren.

De trage websites kun je omzeilen door handmatig een dns server in te geven zoals 8.8.8.8 en 8.8.4.4. en gebruik te maken van een proxy. In mijn geval de proxy van XS4ALL.

Het vermoeden bestaat dat je data langs de servers van Haier gaat, dit is niet oké.

Ik twijfel een beetje of ik slecht of net voldoende geef

Laatste update en conclusie

Dit tablet is wat mij betreft een optimale compromis tussen geld besparen en een goed tablet. Ik zal de ontbrekende sensoren niet missen, terwijl het apparaat een premium gevoel geeft en een uitstekend scherm bezit. Ik kan hem van harte aanbevelen.

Heb jij ook een Haier Pad E971 Goud?

Vreemd dat van die trage internetverbindingen, zeker als het niet alle websites betreft, wat was er oorspronkelijk voor DNS ingesteld dan?

Data langs de servers van Haier zou zeker niet ok zijn inderdaad.
Het zijn alle sites die traag zijn. Waar het langs gaat kun je niet zien, de velden zijn gewoon leeg.
Volgens mij heeft bij mij iemand in de familie ook deze tablet, ik zal eens informeren of die hetzelfde probleem hebben.
ik hoor het heel graag van je
Hier niets gemerkt van dusdanig traag opstartende app's.

Bij de volgende lijst van reviews is het ook geen (vaak) gemelde klacht:
https://www.tabletcenter....70996/haier-pad-e971.html .

Wat voor ping-delay en snelheid meet je met de Speedtest-app?

Heb je al eens via een ander wifi-acces-point geprobeerd?

Dat de communicatie steeds langs servers van Haier zou lopen, lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

[Reactie gewijzigd door Tollee op 6 juli 2016 09:52]

Ik heb zelf drie access points. Verschillende merken en doen het allemaal. Andere android apparaten hebben nergens last van
Als dat drie access-points op dezelfde modem/router naar XS4ALL zijn, dan zou je het eens kunnen proberen bij iemand die bij een andere provider zit. (Ik zit hier bij Telfort.)

Heb je al eens geprobeerd om te verbinden via de hotspot op je smartphone?
ik ga vanavond even de proxy uitzetten en alleen met een andere dns-server testen
ping delay is 18ms
Download 1.3 Gbs Upload 0.9Gbs lijkt me niets mis mee
Dat zijn goede waardes, inderdaad.
(Heb jij er dan toch eentje 'gescored' met wifi-ac, dat je zo'n gigantische donwnload-speed hebt?)
nu ik erover nadenk....

De wifi router heeft AC inderdaad. Maar diezelfde router zit met een 1Gb netwerk verbonden met een andere router. Hmmmzzz. Ik denk dat de waarden wat overdreven zijn. Mijn ADSL is 16Gbs
...... bedoel je 16 Mbps?
euuhhhh. Ik denk het wel... :)
.... Maar diezelfde router zit met een 1Gb netwerk verbonden met een andere router.
Met twee routers in cascade kun je soms tegen vreemde problemen aanlopen. Ik zou de tablet eens gaan proberen bij iemand die een enkele router heeft, met standaard settings. Ik ben benieuwd of je dan nog steeds last hebt van de trage name-resolving.

Opmerkelijk is inderdaad dat je er met je overige android-apparaten geen last van hebt. Echter, het zou kunnen zijn dat het probleem slechts optreedt bij de specifieke android-subversie en configuratie van de tablet, in combinatie met de configuratie van je router-cascade duo.
allang gedaan. Zowel op APV als TPLink een probleem
was dat ook met XS4ALL als provider?
yup (maar ook de ziggo provider op mijn werk). Ik had gewoon de andere routers uitgezet en direct op adsl gezet. Maar je kunt lang en breed praten, aanpassen van de dns servers en proxy kan geen protocol probleem zijn. Er zit gewoon iets raars in zijn default instellingen
Kreeg je meteen na de eerste opstart een OTA-update binnen?
ja, onmiddelijk. Hoezo vraag je dat?

[Reactie gewijzigd door Grzzl op 5 juli 2016 13:37]

Het had gekund dat deze update je probleem opgelost zou hebben (maar helaas ... ).
Ik vraag me af of die update wel goed gegaan is, omdat ik een backup aan het terugzetten was. Iets dergelijks is al eens eerder misgegaan bij een nieuw tablet
Ik heb hem gereset en weer geďnstalleerd. Vertraging bij starten apps lijkt opgelost, maar websites zijn nog steeds traag

[Reactie gewijzigd door Grzzl op 6 juli 2016 10:42]

Duurt het laden van een website lang, en is daarna de interactiesnelheid met die site wel acceptabel?
jep. het lijkt bijna alsof het lang duurt voor hij de naam "resolved" het laden van de page gaat zoals te verwachten (behalve dan bij het laden van de plaatjes/advertenties, die moeten weer resolved worden.)
"Vanwege het haperen heb ik besloten om er Cyanogenmod op te zetten.Tijdens het installeren kwam ik er achter dat mijn microsd kaartje niet goed samenwerkte met de tablet. Na verwijderen van het kaartje bleek de tablet bijzonder snel en soepel te werken."

Interessant!

vragen:
-- Welke Cyanogen-versie heb je erop draaien? Heb je de ROM zelf 'gebouwd'?
-- Speelde het probleem met het micro-SD kaartje je ook al parten met de Haier stock-ROM?
Het kaartje speelde vermoedelijk al parten voordat ik cyanogen toepasde, maar ik weet het niet 100% zeker (maar wel voor 95% ((-; )

Ik heb de build voor iFive Air, deze is hardwarematig identiek. Android 6.0.1.
De processor draait nu wel op 1800 Mhz

[Reactie gewijzigd door Grzzl op 23 augustus 2016 11:21]

Prima dat je gevonden hebt dat deze twee tablets identiek zijn!

Kun je s.v.p. een link geven naar de custom-ROM die je gebruikt hebt (op de site van Cyanogenmod tref ik de iFive Air niet aan)?
Nou, dat hebben anderen voor me gedaan ((-;

Hier een beetje de diepte ingaan of overslaan en meteen de link van OMA (gebruikersnaam) ingaan:

P.S. Camera doet ut nie, zou wel een oplossing voor zijn, maar boeit mij niets.

Je tablet heet dan wel iFive Air....

[Reactie gewijzigd door Grzzl op 23 augustus 2016 11:48]

Dank!

(Camera zal ook nog wel komen, via een verbeterde custom-ROM.)
(post door Tollee verwijderd)

[Reactie gewijzigd door Tollee op 23 augustus 2016 18:51]