Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 16.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Steelseries Rival 700 Review

Surpunt 3 juli 2016, 360 views

Steelseries Rival 700

Pluspunten

• OLED
  • Alle muis knoppen geven een ander feedback gevoel.
  • Zeer goede sensor
  • Strak design
  • Top ergonomie

Minpunten

• Het gewicht.
  • Muisknop naast de OLED is veelste ver weg. Dus nuttelooss.

Mijn korte review:

Het is een fijne muis met prima software erachter. De enige reden waarom ik hem maar 4 sterren geef is toch echt het gewicht. Dit is een dood-doener. Daarnaast claimen ze alle 3 de grips te supporten, ik ben iemand met een grote hand en een fingertip grip, bij deze muis is dat een nope. De muis is echt voor mensen met claw/palm grip. Daarnast is de muisknop naast de OLED nutteloos, tenminste in mijn ogen. Mijn handen zijn groter dan 9/10 vd mensen natuurlijk met uitzonderingen, maar ookal pak ik de muis in claw/palm grip komt mijn duim maar net bij de muisknop. Wat voor mijn als fingertipper de knop nutteloos maakt want ik komt er niet in de buurt en ik kan me voorstellen mensen met kleine handjes al hélemaal niet. Ik had dus ookal het gewicht genoemd. Nee ik kan het niet genoeg benadrukken. Probeer hem eerst in de winkel. En niet net als ik; OH dik, een nieuwe SS rival shittt met een OLED, 150gram ooooh moet lukken. NOPE... voor de OLED zou ik het niet doen, de eerste maand is het grappig en leuk daarna useless. Ik heb je nu dus behoed voor de slechte dingen, op naar het goede. Ergonomie is top, hij voelt goed en luxe aan. Totaal geen plastic feel, maar dat komt ook door het gewicht wat erachter zit deels. De RGB leds zijn erug sterk, met sterk bedoel ik verblindend als je het kapje van de muis afhaalt. Leuk, maar je ziet er niks van als je je muis vast hebt. Verder is de tril functie wel erg handig. Vooral voor dpi wisselen en profielen, maar ook voor csgo bv headshots etc. Ik wou het kort houden want ik schrijf dit on the fly... maarja.. Eind verdict is wel als volgt: Zoek je een muis voor cs:go? Koop een zowie of een muis die licht in gewicht is. Zoek je een muis voor all round? Koop een logitech prometius core ofzo. Zoek je een mmo muis? Koop iets anders dan dit. Ik zou het uit eindelijk dus niet doen. Allemaal leuke functies maar het gewicht en plaatsing van die muisknop naast de OLED zijn killers. Daarnaast zit er geen zacht prijsje aan. Als de muis 90gr zou zijn met extra gewichtjes om het zwaarder te kunnen maken of lichter, DAN zou ik het wél doen. Dus, doe het niet tenzij je zeker van je zaak bent.
Heb je nog vragen? Stel ze gerust ik probeer zo goed mogelijk te antwoorden.

Heb jij ook een Steelseries Rival 700?

Enige interpunctie zou wel een stuk schelen.
Ik had de kans deze muis in een winkel uit te proberen. Jouw grote minpunten waren gewicht en slechte plaatsing van die ene knop. Die twee waren voor mij geen probleem toen ik hem uitprobeerde. Over het gewicht weet ik niet echt, ik heb zelf nooit een gaming muis gehad en wil deze graag gebruiken voor CS;GO. Heb vooraf hiervoor een zware kantoormuis gebruikt dus ben niet anders gewend. Mijn vraag: speelt gewicht een grote factor bij het spelen van CS:GO en zo ja is het zo erg dat ik deze muis absoluut niet moet hebben? (anders haal ik de Rival 300)
Voor het spelen van CS:GO is een lage dpi cruciaal voor accuraatheid. Ivm de lage dpi moet je dus vaak je muis optillen en ver slepen. Daarom heb ik nu een zowie fk1. Deze is licht, accuraat en heeft bereikbaardere knoppen. Je mag mijn rival 700 wel over kopen voor 60 euo hoor, mocht je er nu niet vanaf willen zien. Ik heb de doos etc alles nog. Hij zit nu in de doos stof te verzamelen.
Hmmm ja de zowie fk1 had ik gelijk wel gekocht maar heb em geprobeerd en vind em te klein. En over het overkopen; ik heb me muis graag gloednieuw, is niks persoonlijks hoor maar ik ben een beetje ocd als het aankomt op tweedehands kopen.
Oke, prima hoor haha. De keuze is geheel aan jou.