Point of View ION-MB230 Review

biosbuddy 28 augustus 2009, laatste update op 14 oktober 2009, 2.783 views

Point of View ION-MB230

Pluspunten

• Hij is klein, wordt niet te warm en speelt HD films af zonder vertraging

Minpunten

• geen er wordt wel gezegd dat het een negatieve eigenschap is dat je hem niet kan overklokken maar ik zie bij dit product helemaal niet de noodzaak er van in.

Layout Score: 3
Ik heb dit mini-itx bordje gekocht bij Alternate (die niet in de pricewatch staat) omdat ik een energie zuinig pctje wilde hebben die HD film materiaal kan afspelen en ook nog eens stil te maken is, vandaar ook de 230 Atom uitvoering die zonder koeler op het koelblok wordt geleverd(niet zoals op de foto hier).

Na veel gegoogle kwam ik erachter dat de drivers van de onboard geluidskaart niet op de cd staan en je kan ze ook niet bij Nvidia downloaden, ik ben dus weer gaan googlen en kwam erachter dat je beter niet bij REALTEK de drivers kan downen maar gewoon weer googlen en dan kan je ze een stuk sneller downloaden.
Vandaar dat de ondersteuning waardering erg laag is!

Hierna ben ik aan de installatie van MEDIA PLAYER CLASSIC HOME CINEMA begonnen en dat ging soepel alleen kon ik nog geen ondertiteling bij de film afspelen maar na wat instellingen gewijzigd te hebben volgens aanwijzing van een handleiding op internet deden de ondertitelingen het ook.

Ik heb geprobeerd om het systeempje zonder koeler te laten draaien maar dan wordt hij toch iets te warm hierna heb ik een papst 6cm koeler erin gezet waarbij ik ook nog een diode ervoor had gezet die de koeler nog langzamer liet draaien dan dat hij normaal al doet en ik hoor hem niet meer draaien ook al staat er geen geluid aan.

Ik had bij de layout gezet dat het voldoende is omdat de atx voeding aansluiting precies voor mijn koeler zit en dat is natuurlijk niet fantastisch maar hij koelt toch voldoende dus vandaar.

• Samsung 160GB 2,5 inch
  • BUFFALO 2x2GB SO-DIM 800mhz
  • Linkworld Mini-itx kastje
  • Windows 7

Heb jij ook een Point of View ION-MB230?

Kan je ook misschien een meting doen wat het verbruikt aan stroom, want daar koop je dit spul ook echt voor..
let alsjeblieft op je punctuatie!

"Na het monteren in het linkworld mini-itx kastje die ik bij Picco-computers heb gekocht en het aansluiten van de harde schijf 160GB van Samsung en het inschuiven van de 2x BUFFALO 2GB so-dim geheugen reepjes ben ik begonnen met de installatie van XP Home editie SP3 wat zonder problemen ging (ik heb overigens een usb dvd brander van LG) ben ik de drivers gaan installeren en tot mijn verbazing had ik alleen geluid via de hdmi kabel en niet via de toslink optische geluidskabel, ik had ook in de apparaatbeheer gezien dat ergens een vraagteken stond."

wat een rommel...
kan je ook zeggen waar je dan ongeveer de driver voor de audio hebt gevonden? Misschien wel handig voor mensen die hem willen kopen en toch liever de audio naar een versterker zien gaan