Specificaties 19dB, bij maximaal 1.200rpm - Bekijk alle specificaties

Phanteks PH-F140SP Zwart/Wit, 140mm Review

Jaran 3 juli 2016, 242 views

Phanteks PH-F140SP Zwart/Wit, 140mm

Fans hebben een lage rmp en zijn daarmee lekker stil. Kwaliteit is stevig en ze bouwen een goede druk op. Daarbij zijn de kabels en headers beide zwart dus sleeven is niet nodig. Al met al een lekkere fan die goed past bij je phanteks kast.

Pluspunten

• Stil met toch veel verplaatsing van de lucht.
  • Stevig gebouwd.
  • Nette zwarte kabels, van begin tot eind

Minpunten

• Voor standaard in de kast was 120 handiger geweest ivm eventuele waterkoeling.

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (min) Score: 5
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Deze fans zaten standaard in mijn phanteks kast.
Eerst heb ik ze natuurlijk even getest, en ze zijn verbazingwekkend stil onder lage rpm, vooral voor wat ik verwachte van 140mm casefans.
Desondanks is de luchtverplaatsing groot en bouwt de fan lekker druk op als ik mijn hand er tegen houd zonder rare geluiden te vertonen.

Wanneer ik ze er uit haal voelen ze erg degelijk en zie ik dat de kabels netjes overal zwart zijn, van de fan tot de header.

Als ik de fan aansluit op mijn mobo blijkt hij ook best hard te kunnen (wel geforceerd, vanuit zichzelf wil hij niet erg veel sneller als stock snelheid), echter is hij nu wel degelijk hoorbaar en vliegt de kast bijna weg ;)
Toch wel leuk dat het kan, al zal je het in de praktijk nooit gebruiken.

Al met al een goede fan die mooi past bij je phanteks kast!

Heb jij ook een Phanteks PH-F140SP Zwart/Wit, 140mm?