Specificaties 55" Ultra HD 3D LCD TV met 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Philips 55PUS8700 Zwart Review

k_kroket 2 juli 2016, 1.254 views

Philips 55PUS8700 Zwart

Ambilight TV, goed beeld, in mijn optiek leuke features met android

Pluspunten

• Ambilight
  • Beeld
  • Software

Minpunten

• Donkere hoeken
  • Materiaal gebruik

Deze TV was in de "aanbieding" bij Wehkamp voor 1199,--
In mijn optiek scherpe prijs voor een TV uit de Philips 8xxx serie

Eigenlijk wilde ik een rechte tv, maar aangezien de tegenhanger de 8601 500 euro duurder is.. Dacht ik kan kijken wat het is.

In eerste instantie beetje teleurgesteld uitgepakt op de voetjes geinstalleerd, schroefjes erin op zijn plek neergezet aangesloten.
Dat ging allemaal oke.. Zenders gevonden..
Scrambled beeld.... Ziggo gebeld niet gecerftificeerd.. Heb ik weer terwijl bij Wehkamp stond wel gecertificeerd.. Maar de 8601 wel gecertificeerd, terwijl dit de "Kromme" tegenhanger is.
Vrij snel er achtergekomen, dat het aan mijn infrastructuur lag..
TV werkt zonder problemen ook zonder "cerfificering".

Gebruik van de afstandsbediening... is niet echt geweldig.
De hoeken van de tv viel mij snel op waren donkerder.. zeker bij lichte kleuren valt dat op. Contact met de Philips klantenservice leert dat dit hoort??!?
Na een paar dagen kijken stoort het al niet meer..

Geluid is best goed "soundbar" onder de tv doet goed zijn best.
Zoek eigenlijk nog een oplossing om mijn draadloze subwoofer aan te sluiten.

de ambilight achter lijkt optisch een beetje los te gaan.. vandaar dat ik de robuustheid wat minder vind.

Verder het gebruik van Android is positief, kids kijken youtube,KODI geinstalleerd.
Werkt allemaal naar behoren. (ik heb geen vastlopers gehad) waar veel mensen wel overklagen.

Ik vind het tot nu toe een "goede" investering..
De ambilight wil ik nog gaan combineren met de HUE.. maar de HUE set besteld in de IBOOD hunt laat nog opzich wachten.

Ben heel benieuwd naar die ervaring..

Heb jij ook een Philips 55PUS8700 Zwart?

Goede review.
Vrij snel er achtergekomen, dat het aan mijn infrastructuur lag..
TV werkt zonder problemen ook zonder "cerfificering".
Ik heb deze televisie ook en heb vaak het probleem dat bepaalde zenders 'scrambled' zijn terwijl ze dat niet horen te zijn. Ik gebruik een Quantis CI+ cammodule van Delta (provider). De kaart eruit trekken en opnieuw insteken lost het probleem dan op, maar probleem komt af en toe terug. Naar Delta gebeld en die zeggen dat het probleem waarschijnlijk de coax kabel is (standaard antwoord tegenwoordig). Coax kabel vervangen (ontvangst >98) en probleem blijft. Kun je verklaren of dit hetzelfde probleem is dat jij had en wat je eraan gedaan hebt?
Ik heb er een goede versterker (hirschmann)nu tussen staan Hirschmann kabel etc.
Coax = 100 en feitelijk nu geen scambeled beeld meer..
Heel soms een klein kronkeltje.

Maar ja niet gecertificeerd blijft af en toe wel een verelend argument.

Heb jij al ooit gehad dat ie freezed.. MAW er brand wit lampje maar hij gaat niet aan met de afstandsbediening..
Heb m nu bijna 2 weken anders kan ie nog terug als dat een veel voorkomend probleem is.
Beetje laat, maar wilde toch nog even reageren:

Ja dat probleem had ik bij eerdere firmwares af en toe. Vaak moet je dan even op EXIT drukken omdat hij in één of ander menu zit dat niet tevoorschijn wilt komen.

Mijn "Scrambled programme" is overigens opgelost dankzij de helpdesk van Philips/TPVision. De on demand functie van de CAM kaart bleek de boosdoener. Waarschijnlijk omdat ik de tv gebruik in een niet Ziggo omgeving. Inmiddels is er weer een hoop bugs geplet in de laatste firmware (QV151E_R0.5.38.93)

Probleem is op te lossen door:

Druk op OPTIONS en ga naar CI+ / Common Interface.
Hiermee komt u in de opties van de CI+ module en kunt u diverse informatie verkrijgen.
Options-»Common Interface-»Sleuf-»ITV cam-»ON Demand-»Deactiveren-»UIT

Sindsdien geen enkele melding meer gehad over scrambled buiten natuurlijk de zenders die niet in m'n pakket zitten.

[Reactie gewijzigd door Persei84 op 21 augustus 2016 15:37]

Heb deze vanaf half juni ben over deze tv tevreden echter heb afgelopen weekend een belangrijke update gehad deze uitgevoerd en vanaf nu kan ik de tv niet meer met de schakelaar achter op mijn tv uitzetten hij kan dus allen nog in standbij functie hebben meerdere gebruikers dit en weten jullie hier eventueel een oplossing voor