Specificaties 360 cam, max 3840x1920 @ 30fps, wifi - Bekijk alle specificaties

Samsung Gear 360 Wit Review

mfjtfNewbie 2 juli 2016, 480 views

Samsung Gear 360 Wit

Makkelijk te bedienen maar helaas heb je uiteindelijk toch een dure Samsung telefoon nodig.

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand
  • Mooie prijs
  • Zonder dure Samsung telefoon toch makkelijk te bedienen.

Minpunten

• Uiteindelijk toch een dure Samsung telefoon nodig
  • ActionDirector software werkt niet goed

Beeldweergave Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Features Score: 3
Design & bouwkwaliteit Score: 4
Helaas heb ik geen dure Samsung telefoon en ben afhankelijk van de ActionDirector software voor de PC voor de bewerking. Na importeren van de Gear 360 afbeeldingen worden de afbeeldingen automatisch gestitched. De kwaliteit laat duidelijk te wensen over en je kan verder helemaal niks instellen.

1) duidelijk scheidingslijn te zien tussen de helften
2) duidelijk kleurverschil tussen de helften
3) bestand is maar 1 tot 2MB
4) firmware update kan alleen via een Samsung telefoon

Ik begreep van gebruikers die een Samsung telefoon gebruiken dat de gestittchte file rond 5 a 6 MB is en van betere kwaliteit.

Als je niet van plan bent een dure Samsung telefoon te gebruiken / kopen zou ik zelf naar iets anders uitkijken. De prijs van de Gear 360 zelf is dus acceptabel maar reken toch 700 a 800 EURO extra voor het geval je geen Samsung telefoon hebt.

Heb jij ook een Samsung Gear 360 Wit?

Je schrijft "De prijs van de Gear 360 zelf is dus acceptabel "
Maar daarvoor schrijf je..
"De kwaliteit laat duidelijk te wensen over en je kan verder helemaal niks instellen.
1) duidelijk scheidingslijn te zien tussen de helften
2) duidelijk kleurverschil tussen de helften
3) bestand is maar 1 tot 2MB
4) firmware update kan alleen via een Samsung telefoon"

Al deze punten bij elkaar opgeteld, plus een prijs van rond de 350 euro (op het moment van schrijven) vind ik het ding toch best een prijzige miskoop.

Zou tof zijn als je de review wat kan aanvullen met fotos/video materiaal en wat screenshots van de software ofzo?
Samsung is heel duidelijk wat betreft het gebruik Icm een telefoontoestel. Voor de koop had je dit kunnen weten. Je hebt dus een Samsung toestel van de laatste generatie nodig. De kwaliteit is overigens weldegelijk in te stellen. Zelfs HDR. Ook is het stichen verbeterd na de laatste firmware update.

Samsung komt ook met een onderwatercasing wat meer mogelijkheden geeft. Onderkant heeft camera schroefdraad waardoor het bevestigen op een selfiestick mogelijk is. Voor mensen met een Samsung dus een prima koop vergeleken met dure andere opties.
Ik heb hem terug gebracht. In de online handleiding staat dat er ook software is voor andere android toestellen, dit bleek dus helemaal niet zo te zijn. Mocht later alsnog software beschikbaar komen voor andere toestellen en een updater voor de firmware via een computer oid dan wil ik nog wel eens heroverwegen om hem alsnog weer aan te kopen.