Specificaties 29" @ 2560x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 29UM68-P Zwart Review

Lamerikx 2 juli 2016, laatste update op 8 augustus 2016, 3.166 views

LG 29UM68-P Zwart

Fijne monitor met gekalibreerde kleuren, 3 aansluitingen ( 2x hdmi 1x displayport ) Een iets te hoge prijs en helaas vingerafdruk gevoelig

Pluspunten

• 21:9 Beeldverhouding
  • Amd Freesync
  • Meerdere input mogelijkheden

Minpunten

• Amd Freesync werkt niet met alle vga kaarten
  • Vingerafdruk gevoelig

LG 29UM68 ips 21:9 Ultrawide monitor 29 inch

Max. Resolution 2560 x 1080 @ 60 Hz (Dit klopt niet, kan 75Hz op de pc door custom resolution utility)
(Op tweakers staat bij de specificaties ook 75 hz)

Specificaties:

Brightness: 250(cd/m2)
Contrast Ratio:(DFC) 5M:1
Viewing Angle: 178/178
5ms response time

sRGB Over 99% ( info van LG site gehaald )
sRGB is the standard color space of ideal color reproduction. So, with over 99% coverage of the sRGB spectrum, this monitor is a great solution for gamers, professional photographers, graphic designers or anyone looking for highly accurate color.

Reden voor deze monitor aan te schaffen was omdat mijn oude monitor donkere vlekken begon te vertonen en een lagere maar ook een rare resolutie had vond ik: 1650x1050. (En door de beeldverhouding is voor mij niet echt een 2de monitor meer nodig)
En de monitor was in de aanbieding voor 280

Geluid is voor een monitor best in orde, je kunt zelf de bass, treble en 3d instellen naar eigen wens.
Er zit een midnight mode op deze schakelt de gebruikers instellingen uit en het geluid klinkt een stuk voller en de hoge tonen een stuk zachter. Toch klink het naar mijn mening goed.
Er zit onder de monitor een 4 richtingsknop voor aan te zetten en door het menu te bladeren van de monitor. Aanzetten + Oke is de knop indrukken.

Onscreen Control is een programma voor windows en mac voor de instellingen van de monitor via windows aan te passen ipv door het menu van de monitor te bladeren.

Monitor ondersteunt Amd Freesync, Helaas mijn sapphire r9 270x niet.

Nog niet getest maar meerdere inputs tegelijkertijd op het scherm is geen probleem en goed aan te passen door de vele opties.
( Het geluid kan van input wisselen in het menu van de monitor zelf )

De rest van de review volgt nog.

Heb jij ook een LG 29UM68-P Zwart?

Nu ben ik wel benieuwd of dit scherm 75hz heeft zonder framedrops.
Zou jij http://www.testufo.com/#test=framerates deze kunnen testen of hij de 75hz en frames daadwerkelijk haalt?
Ik had je bericht vandaag pas in de gaten gekregen maar bij deze heb ik het getest, zie review
Ik heb het getest en er staat valid.
De screenshot van de site heb ik toegevoegd.
Ik vind vooral de Onscreen control feature cool. Zou zeker willen proberen of dit fijn is voor werk. (1 groot scherm 1 klein scherm + macbook scherm)

Mogelijk mag ik binnenkort een nieuwe monitor uitzoeken nl.
Ik krijg vandaag pas de melding van je bericht :S ( dit terwijl ik iedere dag wel op tweakers ben )
Heb je al een nieuwe monitor uitgezocht?
Want ik wil het gerust voor je testen mocht dit nog nodig zijn.
Sorry voor de late reactie terug.
Ik ben nu op vakantie mogelijk kan ik de nieuwe monitor testen volgende maandag
Hey Lamerikx zou je kunnen aangeven.

Werkt de software gewoon op HDMI? Op kantoor hadden ze hier de overweging dat het niet zou werken omdat HDMI standaard 1 signaal ondersteund? Ik ga er van uit van wel zal ook even lg checken.
Ik heb de software werkend via displayport maar ook via hdmi.
Hdmi kan naar mijn weten meerdere signalen ondersteunen ( geluid, beeld, ethernet )
Of is dat niet wat je bedoelde?
Nee maar ik kon het gisteren zelf proberen. Ik dacht dat de split screen optie meerdere schermen simuleerden echter was het gewoon een grid.

Ook was t scherm wel erg laag voor werk. Wel mooi ding voor gamen lijkt me.
Het scherm is inderdaad wat laag, maar voor te gamen doet die het perfect! ( maar daar heb je op kantoor weinig voordeel mee. )