Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Epson EcoTank ET-2550 Review

Jordyz 1 juli 2016, 210 views

Epson EcoTank ET-2550

Een prima product, in het begin betaal je iets meer voor deze printer maar als je even gaat rekenen zou je juist moeten besparen! De printer is eenvoudig te bedienen, ik heb nog de versie zonder scherm maar met knoppen en makkelijker kan het niet.

Pluspunten

• Bediening
  • Scannen vanuit PC gaat heel gemakkelijk
  • Print heel zuinig
  • Goede huis/tuin kopies

Minpunten

• Neemt iets meer ruimte in beslag omdat de tanks aan de zijkant zitten

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 5
Het de Ecotank nu bijna een jaar in huis en het bevalt me prima! Zou eigenlijk niet meer terug willen op die dure cartridges. Dat heeft me een fortuin gekost!

Onze printer was kapot en er moest een nieuwe komen, de keuze was er genoeg maar ik wilde iets wat van nu deze tijd was en waarmee ik voorlopig verder kon printen.

De Epson Ecotank is een prima printer voor thuis, ik print redelijk veel en heb de printer nu een jaar en de tanks zitten op 3-kwart. Als je met zwart 4000 pagina's kunt printen op een tank is dat toch netjes!

De afdruksnelheid is prima, ik vind het prima om even te wachten dat maakt me niet zoveel uit. Omdat dit met een ander systeem werkt dan de normale printers kan het soms even duren als je een 15 pagina's achter elkaar print. Het is gewoon een redelijke tijd, het is niet zo dat je met een bak koffie moet staan te wachten maar omdat de inkt door buisjes naar de ''kop'' loopt moet het systeem de buisjes bijvullen.

Hij reinigt redelijk zuinig, wel is het zo dat je dit toch wel 1x in de 2 maanden moet doen als je de kwaliteit van de afdrukken wil behouden.

Kwaliteit van de afdrukken zijn prima, in kleur ligt er maar net aan wat je wilt printen. Een rekening met het logo in kleur ziet er prima uit! Maar een foto gaat hem niet worden of je moet met instellingen spelen. Dat kun je ook niet verwachten van deze printer.

Ik ben zeker blij dat ik voor deze printer heb gekozen, heb geen inkt cartridges meer hoeven te bestellen maar gewoon flesjes, omschudden en makkelijk bij te vullen. Oja, in het begin was het wel even kijken hoe dat dopjes systeem op die flesjes werkt. Hierdoor hadden wij wat geknoei!

Heb jij ook een Epson EcoTank ET-2550?