Canary All-in-one security device Review

Foritain 1 juli 2016, laatste update op 26 mei 2017, 2.652 views

Canary All-in-one security device

De Canary is een veelzijdig apparaat met een uitzonderlijke bouwkwaliteit en app ervaring. Beeldkwaliteit is indrukwekkend, installatie is eenvoudig. Nadelen zijn de gesloten omgeving (werkt niet samen met eigen opslag of andere smart hardware) en de beperkte opslag bij het gratis abonnement.

Pluspunten

• Veelzijdig apparaat: beveiligingscamera, temperatuursensor, luchtvochtigheidsensor, luchtkwaliteitsensoren.
  • Knappe bouwkwaliteit / verzorging van alle elementen rondom het uitpakken en gebruik.
  • Installatie die elke leek kan volgen
  • Uitstekende (snelle, soepele, intuitieve) app ervaring voor iOS en Android
  • Uitstekende beeldkwaliteit en geluidskwaliteit (opname)
  • Rookmeldingen werken goed, andere sensoren reageren eveneens snel.
  • Ontwikkeling staat niet stil, ze updaten nog zeer actief met nieuwe features.
  • Dat er een gratis 'abonnement' is, en een optie onder de 10 euro per maand / jaar is zeker geen vanzelfsprekendheid bij de concurrentie.

Minpunten

• Gesloten systeem: Werkt niet samen met andere hardware of software, alles loopt via de App. Kan ook geen gebruik maken van reeds aanwezige opslag (NAS of cloud), enkel de Canary cloud.
  • Slechts 12 uur gratis terugkijken in je opnames, voor langere periodes moet je een abonnement afnemen.
  • Weinig specifiek in sommige informatie. Zo zou ik graag details over de luchtkwaliteit willen zien, maar je moet het doen met een label 'normaal' of 'abnormaal'.
  • Voor die kleine niche: geen Windows Phone ondersteuning.

Review: Canary

- de App
- In de Praktijk
- Conclusie

Productpagina @ Canary

Een kleine drie jaar geleden begonnen een groep mensen aan een Indiegogo campagne met de naam ‘Canary’ met het idee een nieuw soort all-in-one beveiligingssysteem te maken. Het idee sloeg aan, want het doel van 100.000 USD werd binnen mum van tijd behaald, en tegen het einde van de campagne stond de teller op een kleine twee miljoen. Ook bij investerders sloeg het idee aan, en voor ze het wisten groeide het aantrekkelijke idee uit naar een bedrijf waar ze vooral vermoedelijk enkel van hadden durven dromen. Als ik het goed begrijp heeft Canary inmiddels, bijna drie jaar later, iets van 160 mensen in dienst.

Dat bedrijf draait geheel om dat enkele product, de Canary. De Canary is een camera, monitoring systeem, alarm, en uiteraard in ‘slimme’ uitvoering: lees, het geheel wordt met een app bediend. Vanaf heden richten zij hun ogen ook op Nederland, na eerst in de US of A te groeien. De Canary is inmiddels te krijgen bij een handje vol winkels, waaronder Alternate (199 euro), Bol.com (219 euro) en Coolblue (219 euro), en lijkt al aardig te gaan (zo zijn ze bij Coolblue inmiddels weer tijdelijk uitverkocht). Met hun ogen op de Nederlandse markt is het tijd om onze Nederlandse ogen op dit nieuwe product te richten.

De Canary is beschikbaar in zwarte of witte uitvoering. Hoewel andere kleurstellingen bestaan lijken die niet direct in Nederland verkrijgbaar.

De kenmerken en specificaties van de productsite:

De Canary is een cylinder met een bescheiden gewicht en afmetingen. Groot voor een camera, maar klein voor een multifunctioneel systeem, grofweg gelijk aan een blikje van een halve liter. We zien een WiFi verbinding, een bedrade netwerk aansluiting, een speaker, een microfoon en een 1080p camera met bewegingssensor. Op zich vrij bekend terrein voor een beveiligingscamera.

Dan wordt het echter leuker: een alarm geluid van 90dB, een temperatuursensor, luchtvochtigheidssensor, luchtkwaliteitsensor, en zelfs een accelerometer. Het antwoord op mijn vraag ‘uhh, waarom dat?’ is cruciaal van het begrijpen van het product. Om te voorkomen dat ze in no-time een nieuw product uit moesten brengen hebben ze wat elementen toegevoegd die ze nog niet gebruiken, dus de accelerometer doet bijvoorbeeld nog even niets, maar de kennis dat ze vooralsnog niet de intentie hebben een v2 of ander product uit te brengen is wel prettig.

Wat de camera betreft, toch wel de basis van het apparaat, zien we ook nachtzicht en een 147 graden wide angle. De voeding werkt op 100-240V, maar zoals je straks ziet is gebaseerd op een USB adapter, dus niets staat je in de weg de Canary via een USB port elders te voeden.

Alvorens we naar de praktijk ervaring gaan, eerst even het unboxen. Hoewel het onvermijdelijk is dat productie in Azië wordt uitgevoerd valt er veel te zeggen voor een Westers ontwerp team, zeker één die de teugels goed in handen heeft. Canary lijkt te begrijpen dat niet alleen specificaties tellen in een product als dit, maar dat aandacht voor details het gevoel van de consumenten beïnvloed. We zien dan ook een keurige verpakking, en een knappe unboxing ervaring. Een beetje een Apple gevoel zullen we maar zeggen: Mooie doos, strak ingepakt, nette papierwinkel.

Ook de stickers die je op je raam kan plakken om dieven te waarschuwen zijn een leuke touch. Echter bij een bescheiden naamsbekendheid, ik weet niet of dit binnen het inbrekersgilde anders werkt overigens, lijkt mij dat waarschuwen met ‘je kanarie’ misschien niet heel afschrikkend werkt.

Voeding komt uit een nette USB adapter en een losse kabel, deze zijn dus eenvoudig te vervangen of indien nodig kan je de Canary eenvoudig elders op aansluiten. De adapter heeft een 5V en 2A specificatie, dus ook prima om je telefoons of tablets mee op te laden.

De Canary zelf is een knap kasje. Mat wit, met een zachte feel, en zwart hoogglans aan de voorzijde waar de camera, mic, en LEDs in verwerkt zitten. Constructie voelt erg degelijk, en gecombineerd met de minimalistische uitstraling geeft het de indruk af een luxe product te zijn. Keurig in orde. Als gevolg is de Canary wel een ‘staand’ product, we zien geen montage mogelijkheden.

Achterop zien we een ethernet poort, de USB aansluiting voor de voeding, en een… 3.5mm audio port. Even op het hoofd krabben waar die voor zou zijn, maar blijkbaar wordt die gebruikt voor de installatie. Nifty! Enkel voor de installatie hoef je dan ook die knal gele kabel te gebruiken, vrees dus niet dat die wat af doet aan de uitstraling. Met netwerk kabel erbij gedurende de installatie is het wel een klein circus, maar ook die is dus tijdelijk als je die al wilt gebruiken.

Onderop de Canary zit een LED. Die kleurt mee afhankelijk van de situatie. Groen in de ‘aan’ stand, wanneer je weg bent, of bijvoorbeeld gewoon uit in de privacy stand, zodat je zeker weet dat je niet in je naakie op het internet komt.

Installatie begint bij de app, welke beschikbaar is voor iOS en Android (Sorry Windows Phone gebruikers). Het hele process duurt enkele minuten en is, niet onbelangrijk, vooral lekker eenvoudig. Wat gegevens invullen, een paar simpele instructies volgen, en hoppa. Het enige wat een hikje gaf was het selecteren van mijn fysieke locatie, de app bleef maar aan de overkant van die grote plas water kijken en ik moest even handmatig naar Nederland slepen alvorens hij Den Haag herkende. De gele kabel wordt gebruikt zodat de Canary en je telefoon of tablet kunnen communiceren en informatie uitwisselen, erg apart om te zien. Even stap voor stap door de installatie heen, spreek voor zich:

Nadat de Canary zichzelf met het internet weet te verbinden is het een kwestie van updates afwachten (ook een paar minuutjes wachten, kopje koffie pakken want je hoeft niets te doen), en na die tijd indien gewenst een instructie volgen over het gebruik.

Net als de unboxing ervaring zit ook de App opvallend uitstekend in elkaar. Hij werkt soepel, ziet er strak uit, en is grotendeels intuitief. Ik zeg grotendeels, want als ‘power user’ verwacht je soms meer te kunnen doen dan de app toe staat. Daarmee raken we ook één van de meest aanwezige minpunten: alles draait om de app en wat deze aanbiedt, daarover straks meer. Zonder ook maar iets uit te leggen lukte het zelfs mijn oh-zo-lieve maar even zo echt-totaal-niet-techy moeder de basisfeatures van de Canary te gebruiken. Zolang je maar een vaag idee hebt van wat je eventueel aan instellingen wilt aanpassen, stel je krijgt te veel onnodige bewegingsmeldingen, moet je ook daar wel uitkomen. Uiteraard kan je, ongeacht de precieze status, de gevoeligheid van de notificaties aanpassen. Zo kan je zelf kiezen bij welke temperatuur of luchtkwaliteit een notificatie moet komen. Het idee is dat een hoge temperatuur je kan waarschuwen voor een brand, mocht de rooksensor nog niet zijn afgegaan. Ook is de gevoeligheid van de bewegingssensor aan te passen, niet onhandig gezien de extreme gevoeligheid op de scherpste stand.

Binnen de app krijg je informatie te zien vanuit de sensoren, zo zien we dat het op dit plek in huis 26 graden is en de luchtkwaliteit ‘ok’. Per Canary kan je vervolgens meekijken met de camera, en er is een timeline met alle activiteit, inclusief welke gebruiker (je kan meerdere maken) bijvoorbeeld de status van de Canary heeft gewijzigd. In de basis maak je gebruik van een aantal statussen: Home, Away, Night en Privacy, om de Canary te vertellen hoe alert hij moet zijn. De laatste is vrij vanzelfsprekend; de Canary gaat dan geheel op zwart zodat je je geen zorgen hoeft te maken dat er iets wordt opgenomen (maar dus ook geen temperatuurmetingen of iets dergelijks), de andere statussen zijn op vrij vanzelfsprekende wijze instelbaar; zo kan je voor de night modus aangeven wat je gebruikelijke slaaptijden zijn en hoe alert de Canary dan moet zijn, of voor de Home mode kan je bijvoorbeeld aangeven of je wel of geen notificaties wilt ontvangen bij beweging. Dit gaat, simpele-ziel-safe, allemaal met eenvoudige sliders.

En dan waar het uiteindelijk om draait als beveiligignssysteem. Je krijgt een notificatie bij een sensor alarm, maar deze notificaties vereisen verder weinig uitleg: klikken, kiezen wat je wilt doen (alarm af laten gaan, politie bellen, bestand downloaden of markeren voor later), klaar. Simpel, eenvoudig.

Al met al een dikke 9 voor de snelle, intuïtieve en stabiele app.

Dat de Canary gewoon werkt zal hopelijk vanzelfsprekend zijn. Basisgebruik is ook eenvoudig over te brengen aan eventueel aanwezige niet-techy partners, en het even controleren van de status en ‘events’ de afgelopen paar uur stelt allemaal niets voor, even naar de timeline kijken en je weet wat er is gebeurd. Wat er vooral positief uitspringt is de uitstekende beeldkwaliteit van de camera, en de even zo uitstekende nacht modus. De beeldkwaliteit past zich eventueel aan aan slechte verbindingen, dat houdt dus in dat goed wifi bereik wel de voorkeur heeft, maar niet per sé verplicht is. We zien bij de camera echter ook beperkingen, want hij is niet te draaien of kantelen, hij staat gewoon vast waar je hem op richt. Wat je op je telefoon ziet loopt grofweg 10 seconden achter met de realiteit, best redelijk in geval van serieuze problemen aan huis, maar de Canary is dus niet gemaakt als een soort live-cam voor in je winkel. Geluidskwaliteit is ook gerust uitstekend te noemen, met een grotendeels ruis-vrije en heldere doorgave van het geluid.

Opnamekwaliteit (screenshot), klikken voor volledige versie:

En even twee opnames. Eerst een inbreker, je hoort de Gecko duidelijk hijgen, prima gevoelige mic dus pas op je als je volume hard staat.

En ietsje schattiger :D Kleine man (nou ja, klein) is net drie dus vereist nog wat directie ;)

Wat het doorgeven van beeld en notificaties betreft gaat het goed. De gevoeligheid is instelbaar, dus de kans bestaat dat je hem iets gevoeliger of minder gevoelig wilt zetten om false negatives/positives te voorkomen, maar de basis instelling deed het in onze setup prima om wel te registreren dat de deur een beetje open ging, maar niet begon te piepen als de buurman net voorbij het kleine getinte raam liep (slechts een schim op de camera). Krijg je vervolgens een notificatie kan je direct meekijken, de sirene laten klinken, dit gaat standaard niet automatisch, of kan je kiezen direct het nummer van de politie (of brandweer, of ambulance) te draaien op je telefoon. Het maakt het in elk geval erg makkelijk om te reageren op een eventueel noodgeval waar je niet op hoopt, al lijkt mij dat voor noodgevallen het wijsheid is de 0900 nummers aan te passen naar 112 nummers (in de instellingen).

Het gemak waarmee je door de app blaast zorgt voor een algemeen prettige praktijk ervaring met het product, en geeft je het gevoel dat de basis functionaliteit gewoon goed af is, en niet een soort beta product is. Uiteindelijk wil je, na de eerste weken lekker te spelen, vooral dat het ding werkt, dus vlot de temperaturen kunnen bekijken, vlot schakelen waneer je het alarm aan wilt, en vlot mee kunnen kijken. Dat werkt, en dan is het ook daadwerkelijk ‘so far so good’.

Toch is het bij dat experimenteren en ervaren, zeker bij het maken van een review, dat je tegen wat punten aanloopt waar je vraagtekens bij zet. Één voorbeeld is de vage benaming van ‘air quality’, er is veel gesproken over verschillende sensoren, maar alles komt samen in die enkele weinig specifieke term. Zo zou koolmonoxide opgemerkt kunnen worden (al ga ik –niet- testen met CO :D), maar ook rook en ‘tal van andere nare zaken’. Gebrek aan zowel nadere uitleg vanuit Canary als informatie in de app maakt het weliswaar een leuke feature, maar hooguit een losse indicatie dat er mogelijk iets speelt. Wat absoluut wordt opgepakt is rook, zowel van een sigaret als van oververhitte olie, wat een praktische toevoeging is om te reageren op brand. Koolmonoxide ga ik dus niet testen maar zou hij moeten kunnen meten, echter aardgas wordt weer niet opgepakt als ‘slechte’ lucht. Met de Canary direct naast het open fornuis (reviewen met gevaar voor eigen leven? ;) ) zag ik geen verandering in de luchtkwaliteit ruim nadat ik het zelf wel eens welletjes vond. In tegenstelling tot wat mijn vrouw beweert verslechterd de luchtkwaliteit ook niet noemenswaardig (laat staan dramatisch) na een langdurig toiletbezoek, al houdt zij vol dat dit simpelweg een gebrek is van de Canary.

Ook het energieverbruik even meegenomen, met behulp van de originele adapter:

2,71W in de ‘normale’ stand, 2,78W wanneer je live mee kijkt met de beelden en 1,64W in de privacy modus. Een heel bescheiden verbruik gezien de beeldkwaliteit en sensoren lijkt mij. Tevens geeft het aan dat het een kleine moeite is om de Canary op een andere USB bron aan te sluiten, en zelfs een bron met beperkt vermogen (powerbank of een UPS of andere oplossing) is een overweging.

Één belangrijk onderdeel hebben we nog niet besproken, maar het is wel één van de grootste overwegingen bij de Canary, en dat is het geheel gesloten systeem en bijbehorende plans. Een gesloten systeem is een voordeel is voor gebruikers met beperkte technische kennis en weinig andere hardware in huis, maar een nadeel voor mensen die denken een Canary te implementeren in hun reeds smart home. Simply put: De Canary werkt niet samen met andere apparatuur, zowel wat betreft het informatie en beelden delen als het ontvangen. Het combineren van een losse camera die je reeds hebt, of een reeds aanwezige sensor of switch gebruiken zit er niet in (nou ja, je kan nog een Canary kopen), en je kan je Canary ook niet aansluiten op IFTTT, je Google Drive, je NAS, de HDD van je vaste computer, of wat dan ook. Vooral het niet direct kunnen gebruiken van externe opslag is pijnlijk, want hierdoor voel je flink druk richting een betaald Canary plan. Gratis krijg je opslag van beelden van de laatste 12 uur, weliswaar een onbeperkte hoeveelheid video over die 12 uur, maar als je elk fragment niet handmatig opslaat naar je telefoon of tablet (die kan je natuurlijk vervolgens wel weer in een andere cloud knallen) dan zijn ze daarna simpelweg niet meer te benaderen. Ik gaf kritiek op Arlo dat je slechts 7 dagen gratis krijgt, maar dat je maar 12 uur de tijd hebt om de beelden te bewaren vind ik erg krap en voelt verre van vriendelijk richting de koper. Zolang je in eigen land bent zal je normaliter vast wel binnen 12 uren reageren op een notificatie, maar even oude ' leuke' momenten met je vrienden delen lijkt minder waarschijnlijk dan dat je hem dus puur als security device gebruikt, in welk geval die 12 uur wel voldoen. Ben je echter een dagje zonder internet of op vakantie, dan kan je ook zo maar beelden mislopen.

Zoals je ziet kost twee dagen opslag je 50 euro per jaar, of een week 100. Dat zijn noemenswaardige meerprijzen bij het product zelf, en vooral de twee dagen optie voelt even weinig bevredigend als de gratis 12 uur. Het is prettig dat die optie er echter is, want even goed zien we concurrenten goedkopere alternatieven helemaal niet aanbieden. Ik ga er graag in mee dat deze dienstverlening geld kost, en ook wat mag kosten, maar het aantal dagen had wat harder op mogen lopen, ik vermoed dat menig gebruiker daar meer aan heeft dan oneindig opnames. Het lijkt mij een beetje alsof de heren in NYC achter dit product uitgaan van de uitstekende mobiele verbindingen daar, terwijl dit in Europa, en helemaal als je de EU grens over gaat, nog wel eens wat te wensen over laat. Het is echter de keuze van Canary om eigenaren die reeds geïnvesteerd hebben in hun eigen opslag (NAS, Google Drive abonnement met veel opslag, etc) die niet te laten gebruiken wat voor mij het grotere minpunt is, een dienst aanbieden is begrijpelijk, en kijkende naar de kosten van bijvoorbeeld een Nest Cam abonnement valt het ook redelijk in lijn (iets duurder met één cam, iets goedkoper met twee), maar de kans is groot dat je er naar zal willen kijken. Positieve kanttekening is het feit dat je wel gewoon een losse maand kan betalen wanneer je op vakantie (of elders buiten 3g/4g/wifi bereik) gaat en die paar euro je dan vermoedelijk weinig uitmaken.

De Canary is als je er over na denkt eigenlijk erg leuk bedacht. WiFi camera’s vliegen je om het hoofd, maar ze hebben goed ingezien dat er ruimte is voor modellen die meer bieden dan enkel een camera. Niet alleen is de toevoeging van extra sensoren, bijvoorbeeld om de temperatuur en luchtvochtigheid te zien erg leuk, maar vooral de van begin tot eind doordachte uitvoering van het hele product is bewonderingswaardig en bijna uitzonderlijk in cameraland. Dat er elementen inzitten die vooralsnog niet worden gebruikt (accelerometer en touch paneel) of half worden gebruikt (luchtkwaliteit meet kennelijk veel, maar geeft vooralsnog weinig details anders dan ‘goed’ of ‘niet goed’.) klinkt wat apart, maar de opmerking dat zij via software ontwikkeling door blijven werken aan de mogelijkheden van de Canary in plaats van dat vroege kopers zich genept voelen wanneer ze direct een nieuw product in de winkel leggen valt veel voor te zeggen. Afgelopen week was er weer een update die wat functionaliteit (o.a. nacht modus) heeft toegevoegd, dus ze zitten niet stil en ik twijfel er niet aan dat er meer features zullen volgen, al ga ik bij de beoordeling uiteraard uit van de huidige staat van het product, niet de beloftes. Het is echter een genot wanneer een product een verzorgde indruk maakt van uitpakken tot installatie, en van gebruik tot de afwerking van de details. Dat er mogelijk nog meer in gaat zitten doet ook echt niets af aan het feit dat wat er –nu- aanwezig is, verzorgd is uitgewerkt. Het is een product en ervaring waar de meeste A-merken niet eenvoudig aan tippen; ik blijf een beetje met een Apple gevoel achter, en ondanks dat ik zelf weinig met Apple heb mag je dat toch als een sterk compliment opvatten.

Dat ‘Apple gevoel’ zet ook door in de app ervaring; positief in de zin van de werkelijk uitstekende soepele app ervaring, minder positief wat betreft het lief samenwerken met mogelijke concurrenten. Ik moet toegeven enige twijfels te hebben over hoe ik dit gesloten concept moet beoordelen. Enerzijds voelt de geek in mij zich teleurgesteld in het gebrek aan openheid, gebrek aan de optie hem te combineren met andere smart hardware (het zou leuk zijn dat bij bewegingsdetectie de aanwezige smart switches zouden aangaan, maar een Canary werkt enkel samen met… meer Canaries), gebrek aan mogelijkheden om beeldmateriaal naar eigen lokale of cloud opslag te sturen, en als gevolg het gevoel dat een abonnement vrijwel onvermijdelijk is. Als je zoiets verwacht dan valt de Canary feitelijk direct af. Anderzijds de realisatie dat die groep simpelweg niet de doelgroep is van dit product; dat de Canary zich juist richt op mensen die nul interesse hebben in zaken als welk domotica protocol wordt gebruikt, maar gewoon een apparaat wat juist nul technische kennis vereist en toch veel van de voordelen heeft van een knap beveiligingssysteem zoals camerabewaking met notificaties op je telefoon, aangevuld met wat ‘leuke’ extra’s zoals de temperatuur en de luchtvochtigheidssensor of de rookmeldingen waarvan je hoopt ze nooit nodig te hebben maar in geval van nood het verschil kunnen maken, en dan voor een prijs die best te overzien is.

En dat is precies wat de Canary doet; een leuk apparaat zijn dat iedereen snapt, en gewoon ook best een beetje hip is om in huis te hebben. Al moet ik ook voor die doelgroep de kritische kanttekening plaatsen dat hooguit 12 uur terug kunnen kijken in je opnames wel schamel is als je meer voor ogen hebt dan enkel op beveiligingsbeelden reageren, en je in de buidel moet tasten om dat uit te breiden (50 euro per jaar voor 2 dagen opslag, 100 voor een week, al kan je dat eventueel per maand aanvragen als je dat wilt voor een vakantie), al moet ik ook stellen dat een gratis optie bij menig concurrent geheel ontbreekt, waardoor Canary ook weer een klein schouderklopje krijgt. Als de eerder genoemde beperkingen niet relevant voor jou zijn dan resteert een fysiek aantrekkelijk product met (ik blijf het zeggen) een kinderlijk eenvoudige installatie en vooral een uitstekende all-round app ervaring. 200 euro lijkt pittig, maar als je kijkt hoe hij in elkaar zit en wat er in zit, de goede beeldkwaliteit bij daglicht en in het donker en de goede opnames van de microfoon vind ik dat uiteindelijk heel erg meevallen, zeg maar gerust een product waar wat concurrentjes even naar mogen kijken. Spieken wij nog even richting de uitstekende Google Nest Cam als smart-cam benchmark, dan biedt Canary hier toch een flink pakket extra features voor hetzelfde geld (en daar zit je helemaal vast aan een abonnement), en nogmaals een gebruikerservaring die zich eenvoudig kan meten. Al met al een product wat prima aan te raden valt.

tweakers - nomineer voor review van de maand

Enkele hogere res fotos voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

Tijd over? Hier vind je nog ruim 250 andere reviews om je door je werkdag te slepen!

Terug naar boven

Heb jij ook een Canary All-in-one security device?

Gave review wederom :) +3
Dank je wederom :D Heb je inmiddels een copy/paste klaar staan? :D
Erg mooi en prima beeld 's nachts! Dat kan inderdaad een vrij goede camera zijn om een inbreker mee op de gevoelige plaat mee vast te leggen. Hoewel ze dit apparaat misschien wel meenemen omdat het er fancy uitziet.

Doet mij qua design stiekem denken aan een in-win productie van een mac pro. :)
Je moet wel heen snel zijn om dat ding te pakken voordat de beelden zijn verstuurd, dus dat risico valt nog wel mee denk ik :D

Maar dank u, en het heeft inderdaad een Apple gevoel op meer dan één manier ;)
Alleen de verpakking al... Ben er zo gevoelig voor; mooi apparaat!
Klinkt als overbodige luxe, maar wanneer verzorging helpt enorm bij de totale ervaring. Vaker dan niet zegt het ook wat over de aandacht aan andere, inhoudelijke details, wat ook hier het geval lijkt.