Specificaties Draad(loze) buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Foscam FI9900P Review

pauldebra 30 juni 2016, laatste update op 13 februari 2017, 633 views

Foscam FI9900P

De camera zelf is prima. Uitstekend beeld. Helaas is de meeste software voor PC, minder voor Mac OS en moeilijk installeren. Voor een Android Tablet is er helemaal niks, voor telefoon wel. Zeker niet aan te bevelen voor wie niet een techie is.

Pluspunten

• hoge beeldkwaliteit
  • prima als bewakingscamera
  • wifi werkt bij mij prima (afstand tot router niet te groot)

Minpunten

• heel zwakke software ondersteuning maakt een uitstekende camera moeilijk te gebruiken
  • voedingskabel te kort
  • heel pushy advertentie voor cloud dienst

Kwaliteit Score: 4
Ik heb deze pas in huis. Was even spannend dat je een stickertje van "als je dit verwijdert is je waarborg weg" moet verwijderen om de camera open te maken wat nodig is om een micro sd kaartje te installeren. Maar het werkt dan wel. Vervolgens moest ik de voedingskabel doorknippen om er een lang stuk draad tussen te kunnen zetten want een bewakingscamera buiten zal toch niet te vaak slechts op een metertje van een stopcontact zitten?
Met Android telefoon connecteren geen probleem.
Met Android tablet (Android 4.2) is het nog niet gelukt. Foscam Viewer ge´nstalleerd en die beweert de camera niet te ondersteunen. Dan "Foscam" gevonden maar die wil niet installeren omdat hij incompatible met het device zou zijn. Andere dan deze twee biedt Foscam niet, dus gewoon geen ondersteuning.
Een browser plug-in is er wel voor Safari, gelukkig maar. Kon ik toch alles mee instellen. Er lijkt meer te zijn voor Windows maar zo'n rotzooi wil ik niet. Op Mac OS is de ondersteuning minimaal.
Voor een leek is deze camera absoluut ongeschikt. Installatie en software is veeeeel te moeilijk voor een niet-techie om in orde te krijgen. Voor een techie met de juiste bijpassende hard- en software is het een uitstekende bewakingscamera.
Update: Foscam heeft de software vernieuwd na het introduceren van een "cloud service". Bij het opstarten van de software op telefoon (Android) of iPad (iOS) is het extra moeilijk gemaakt om van een half-beeld vullend aanmeldformulier voor die cloud dienst af te komen en gewoon het camerabeeld te zien te krijgen. (Kan wel, maar is altijd geklooi en je krijgt het niet definitief weg, dus volgende keer komt het altijd weer terug.)

Heb jij ook een Foscam FI9900P?