Specificaties Accu of lader (universeel) - Bekijk alle specificaties

König Universele USB lader 1.0A Wit Review

cj1 30 juni 2016, laatste update op 11 september 2016, 79 views

König Universele USB lader 1.0A Wit

Weinig rimpelspanning [<20mV] en ook heel weinig ruis (<115mV piek-piek) in het uitgangssignaal. Dit is één van de betere laders voor USB-apparaten met een touchscreen. Wel jammer dat de resultaten bijna 25% kunnen verschillen en dan heb ik nog maar een kleine steekproef gedaan.

Pluspunten

• rimpel: 15,07-19,48mV -> goed
  • ruis: 97-114mV -> heel goed
  • standby energieverbruik: 0,092W -> goed
  • lage prijs

Minpunten

• 24% elektrisch verschil tussen de exemplaren

Van deze lader heb ik drie verschilende CS10UW001 USB-laders getest. De OCP schakelt in bij 1190, 1200 respectievelijk 1184 mA en schakelt weer uit als de stroom afname daalt tot: 1145, 1160 respectivelijk 1149mA. De spanningspieken ten gevolge van rimpel en ruis zijn laag: 19,48/114mV, 15,07/97mV en 15,93/103mV @1,000A/100kHz.

Het gewogen gewicht van de CS10UW001WH lader zonder verpakking en zonder kabels was: 33,84, 33,86 en 34,02 gram.
Standby / Idle
Het standby energieverbruik (P) is 0,09107 tot 0,09190 Watt. Dat is conform de EU eis anno 2016 (Level V: < 0,3W). Dat is ook conform de huidige Amerikaanse norm: ≤ 0,100 W (Level 6). De standby stroom (Itrms) is 1,19 mA (gemeten met een 20 Ohms shunt, en de spanningsmeting gebeurt voor de shunt).
Externe meting

Rimpel @0,5A: 18 mV
Ruis @0,5A: 244 mV
Rimpel @1A: 19 mV
Ruis @1A: 244 mV

Noot: Rimpel en ruis wordt bij lygte-info.dk gemeten met een PicoScope 2205 op een veel hogere samping rate: ergens tussen de 2 en 200 miljoen samples per seconde, waar mijn meter blijft steken op 0,1 miljoen samples per seconde. Daarentegen is mijn meetperiode 50 keer zo lang: 5 seconde versus 0,1 seconde.

Heb jij ook een König Universele USB lader 1.0A Wit?