Specificaties Rad. R9 390 (1,04GHz), 8GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate Review

RIco de Bokx 29 juni 2016, 315 views

Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate

Fantastische performance voor een zeer aantrekkelijke prijs.

Pluspunten

• alles max settings op 1080 en 60+ fps
  • mooie backplate
  • zeer goede cooler
  • mooie prijs
  • 8G vram voor next-gen

Minpunten

• veel warmte je case in
  • enige rare glitches met driver

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik heb nu al een paar maanden geleden deze grafische kaart gekocht.
in het kort, ik had geen beter keus kunnen maken voor de prijs. Het was kiezen tussen de gtx 970 of de 390 ik was eerst bang dat de temperaturen van de 390 te hoog zouden zijn, maar met deze koeler is dat verre van een probleem.
Verder is het echt fantastisch wat je erbij krijgt. Een 1.8m hdmi kabel dit is voor zover ik weet uniek voor deze kaart en het is een zeer goede bijkomstigheid als je geen hdmi kabel hebt.

Het enige wat ik als klachten heb is dat je behuizing wel warm wordt door de kaart. Je moet dus goede airflow hebben in je behuizing om te zorgen dat andere componenten niet te warm worden. Ook had ik een paar drivers die erg raar deden maar daar was al snel een nieuwe voor.

Overall een fantastische grafische kaart in zijn prijsklasse zeker voor de huidige 300 euro. Als je zit te twijfelen tussen dezelfde 2 kaarten als ik raad ik deze van harte aan.

Heb jij ook een Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate?

Ik heb deze ook gekocht een aantal weken geleden. Ik ben het met je eens dat het een geweldige kaart is. Driverissues heb ik echter (gelukkig) nog niet gehad.

Idd een beetje overkill om te gamen op 24" Full HD (in mijn geval), maar de temperature blijven lekker lag, en hier kan ik wel weer een jaartje of drie mee vooruit (hoop ik haha) :)