Alecto WS-1100 Weerstation Review

Reepje 29 juni 2016, 489 views

Alecto WS-1100 Weerstation

Eindelijk heb ik dan eens een mooi weerstation te pakken. De display is zeer duidelijk, aangegeven waarden kloppen aardig. Handig is misschien de wekker, maar heb ik niet nodig. Het buitenstation heeft een goed (genoeg) bereik, bij mij staat deze 20 meter verderop en dat gaat goed.

Pluspunten

• Helderheid display aanpasbaar
  • Duidelijke display

Minpunten

• Engelse taal, ook voor dagaanduiding

Kwaliteit Score: 4
Na enkele weerstations te hebben gehad (in de budget reeks) lijk ik nu een toppertje gevonden te hebben.
De aangegeven waardes kloppen namelijk, en het buitenstation maakt ook goed contact.

Alleen de luchtdruk zat erlangs en daar was ik even over teleurgesteld, maar wat bleek? Je kan de luchtdruk zelf instellen. dus even goed in de gaten houden wat het KNMI over de luchtdruk te vertellen had, deze ingesteld en nu ben ik bijna helemaal tevreden.

Een minpuntje is dat dit station in de Engelse taal is, dus de dag aanduiding zegt dan Thu als het donderdag is.

Een punt waar ik nog niets over kan zeggen is het batterij verbruik. Een vorig station had elke 3 weken batterijen nodig. Ik heb deze nu 1 maand in gebruik en de batterijen doen het nog steeds.

Heb jij ook een Alecto WS-1100 Weerstation?