Sony Xperia Z1 Paars Review

kloentje2 29 juni 2016, 237 views

Sony Xperia Z1 Paars

Prima product met een enkele tegenvaller, maar zeer degelijk geprijsd en lekker in gebruik.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Waterdicht
  • Soepel in gebruik
  • Snel toestel
  • Vele extra features

Minpunten

• Ruzie met het touchscreen
  • Geen stock android

Dit toestel heb ik enkele maanden in gebruik gehad omdat mijn oude telefoon helaas niet meer functioneerde. Het toestel wende heel snel en was heel gemakkelijk in gebruik, het overtrof mijn verwachtingen absoluut. Zeker met de uitgebreide set van applicaties en extra's kan ik er ontiegelijk veel mee en ben ik er zeker op vooruit gegaan. Ik heb verschillende toestellen gehad, waaronder iPhone, Android en Windows Phone maar deze was wel een van de allerbeste die ik kon hebben.

De videoresultaten verbazen me en de snelheid van het toestel is geweldig, ook de accuduur is geweldig. Het enige nadeel wat ik heb gemerkt tijdens het gebruik is dat het toestel soms niet optimaal reageert wanneer ik op het Touchscreen iets indruk.

In principe gewoon een prima high-end toestel waarop ik veel dedicated spellen kon spelen, waaronder Ingress. Tevens is de GPS dusdanig goed dat ik een locatiegebaseerd spel goed kan spelen wat op andere toestellen helaas niet optimaal werkt.

Ik heb hem ook verscheidene keren laten vallen, waar hij niet kapot door ging. Het is een sterke rakker die mij uitstekend heeft bijgestaan met de snelle 4G en kracht.

Heb jij ook een Sony Xperia Z1 Paars?

Reviews door de redactie

Goed dat je een review maakt, maar is dit niet een beetje mosterd na de maaltijd? Het toestel is uit 2013 en heeft inmiddels meerdere opvolgers gehad of heb je per ongeluk je review bij de verkeerde telefoon geplaatst?
Ik denk het wel, argumenten als high end, en goed vergeleken andere toestellen doen mij ook denken dat het niet om de Z1 kan gaan:P
Alle plus punten die genoemd worden zijn natuurlijk ook niet echt van toepassing kijkend naar het jaar we nu leven en alle telefoons die in omloop zijn.
De Z1 is natuurlijk een zwaar achterhaald en oud toestel vergeleken wat je nu allemaal kan kopen :P

Van de andere kant denk ik wel weer dat hij de Z1 bedoelt, ook vanwege de kleur: paars. Zou hij 1 het verkeerde toestel geselecteerd hebben en 2 ook nog eens de verkeerde kleur?
Naar mijn weten bestaan er geen paarse Sony's meer, op de Z1 na dan. Als ik het zo bekijk denk ik dat hij het wel degelijk over de Xperia Z1 heeft haha _/-\o_ 8)7

Ook de opmerking dat het touchscreen niet helemaal lekker werkt doet mij aan de Z1 denken, qua touchscreens waren ze toen der tijd nog niet zo goed als nu.

Deze review was dan ook beter tot zijn recht gekomen indien het 1 april was, want dit is dan ook duidelijk een grap (als het inderdaad over de Z1 Paars gaat).

Mijn vraag aan de reviewer: welke telefoon had je voor de Z1? Want dat kan het 1 en ander wel verklaren. Dit had je dan ook duidelijk erbij moeten vermelden, want je praat nu zeer lovend over de Z1 terwijl dat gewoon een rete traag toestel is vergeleken de telefoons van nu, niet alleen traag maar de kwaliteit van elk onderdeel is zwaar achterhaald.
Stel je bent overgestapt van de Samsung Galaxy S1 naar de Z1 dan begrijp ik wel dat alles beter lijkt.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 29 juni 2016 13:51]

Na de iPhone 4s en Lumia 650, kan ik me goed voorstellen dat een Z1 vrij lekker kan aanvoelen als deze net is gewiped.

Precies, ligt eraan welke telefoon hij had.
Maar als een leek met een s7 dit leest en besluit de z1 te kopen komt die wel met een zwaar veroudert toestel thuis die ontiegelijk traag is
zo te zien heeft hij ook nog een Ulefone gehad alleen is die kapot (en ja, dan is elke werkende telefoon lekker :))

V&A aangeboden: Ulefone Be Touch 2 Zwart
Net als de floppy drive die te koop staat.

I get it
Heb deze ook gehad maar mijn Z5c is gewoon op alle fronten beter ;)
Ja, dat is ook een paar generaties verder natuurlijk...