Specificaties 3,25" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

BlackBerry Storm 9500 Zwart Review

F-O-C-U-Z 27 augustus 2009, 972 views

BlackBerry Storm 9500 Zwart

Pluspunten

• Mooi design
  • BlackBerry Functionaliteit
  • Goede abonnements structuur
  • Groot beeld

Minpunten

• Accuduur
  • Stabiliteit
  • Touch Screen

Ik heb een tijdje voor mijn werk met dit toestel gelopen. Eerder al met de 7290, 8310, 8800. Ik moet eerlijk zeggen dat dit toestel mij heel erg tegenvalt. Mogelijk komt dit omdat ik anders gewend ben, maar het kan ook komen omdat ik een van de eerste had, welke nog voorzien was van een oude firmware. Toestel was dan ook zeer traag, typen is wennen maar zal nooit worden wat het is wanneer je een normaal toetsenbord hebt en de accuduur is gewoon om te huilen.

Dagelijks lever ik support op alle verschillende blackberry modellen. De storm is duidelijk geen zakelijk toestel en wordt met regelmaat uit frustratie teruggestuurd naar ons. Wanneer je een BlackBerry wilt hebben dan kan je beter gaan voor een Curve of Bold.

Tijdens een training bij RIM had ik het toestel ook in gebruik. Toch jammer dat je door de mensen aldaar uitgelachen wordt omdat je met een storm loopt. Toch mijn oude 8800 maar weer uit de kast gehaald. De Storm aan een collega gegeven zodat hij zich mag gaan ergeren.

(trouwens met de nieuwe firmware versies is er al wel een verbetering opgetreden)

Heb jij ook een BlackBerry Storm 9500 Zwart?

Heb de zelf de Storm nu sinds november 2008.
Op het begin had ik precies dezelfde gedachten als jou!

Ik moet zeggen dat ik wel heel erg tevreden was naar mate dat er firmware upgrades kwamen, met namen de laatste 2 .151 en de officiŽle .167 update uit Taiwan werkt als een tierelier! Mijn Storm is dan ook niet meer te vergelijken met eentje "uit de doos" want dat is een verschil van dag en nacht!

Kortom: RIM heeft de Storm veel te vroeg op de markt gebracht en hiermee een grote fout begaan. RIM concentreerde zich met dit toestel op de consumentenmarkt maar deze telefoon is voor de gemiddelde consument niet weggelegd. Ikzelf hou wel van het tweake van de telefoon mja het zou niet nodig moetenzijn!

Ik ben benieuwd naar de Storm 2 die eraan zit te komen! Vooral naar het nieuwe scherm(en ook het OS)
hoi tommy,

zou je mij misschien kunnen vertellen hoe je dat gedaan hebt?
ik probeer al de hele dag mijn storm te upgraden naar de 167 maar krijg dit niet voor elkaar, heb echt denk ik alles geprobeerd...

iets van dat het niet lukt wegens mijn wireless network dat niet ondersteund word??? begrijp er niks van..

vast bedankt, groet bas
hoi bas,

Ik kan hier wel een complete handleiding gaan schrijven maar ik wil je graag verwijzen naar Crackberry.com forums. Daar staat echt alle informatie op! Wanneer het niet lukt kun je ook even googlen!

Zoek en gij zult vinden!

succes!
Komt meer op een bepaald bestandje verwijderen. officieel is niet niet toegestaan, maar het werkt wel. RIM zelf reageert niet op het feit dat het kan maar is er wel van op de hoogte.
Eerst nog even de Curve 8520. Toch een toestel wat zakelijker is.
Zal als het goed is goedkoper moeten worden dan de curve
hellup,

hoi heb net weer een nieuwe met helaas nog steeds de 4.7.0.141(?) software erop,
en WEER kan ik dit niet upgraden naar bijv. de 167...

Heb nu echt alles geprobeert, ook het verwijderen van het vendor.xml bestand maar de desktop manager kan gewoon de upgrade niet vinden..

heb dit gedaan:
- software .167 geinstalleert,
- vendor verwijdert
- desktop manager opgestart maar geen update te vinden, kan alleen downgraden..

hetzelfde geprobeert met het internet uitgeschakeld EN via de app loader in c:/program files/ common files etc etc.
de oudere versies waren al verwijdert, dus alleen de .167 staat erin..

Doe ik misschien iets fout??? begint een beetje hopeloos te worden..

Hebben jullie misschien een tip voor mij?

Alvast bedankt, groet van Bas.
hehe,

staat er eindelijk op.
schijnt dat je alle vendor.xml bestandjes moet verwijderen van je pc..

iig bedankt voor de reacties..

groet bas.