Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart Review

JakathyNL 28 juni 2016, 299 views

Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart

voor de prijs is deze USB drive prima, maar de schrijfsnelheden zijn niet altijd even stabiel.

Pluspunten

• lees snelheden
  • Design

Minpunten

• meh schrijf snelheden

oke 3.0 USB drive. Heb het voor mijn moeder gekocht. Staat vanuit fabriek al wat SanDisk crap op zoals security utilities, maar die zijn met een snelle formateer opdracht zo verwijderd. Heb de USB bij formateren ook naar exFAT bestandsysteem gezet.

Een snelle test door een film van 2,5GB te schrijven naar en te lezen van de USB gaf de volgende resultaten (op USB 3.0 poort).
131 MB/s lezen
50 MB/s schrijven MAAR dropt na 15 seconde naar 17 MB/s

Dit laatste zou als thermal throttling uitgelegd kunnen worden, maar dat is niet het geval met het lezen, ook niet na herhaaldelijke lees opdrachten.

voor de prijs is de USB prima.

hier een test met CrystalDiskMark
---------------------------------------------------------------------------------------------
"CrystalDiskMark 5.1.2 Shizuku Edition x64 (C) 2007-2016 hiyohiyo

Random Read 4KiB (Q= 1,T= 1) : 5.819 MB/s [ 1420.7 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 1,T= 1) : 1.953 MB/s [ 476.8 IOPS]

Test : 1024 MiB [G: 0.0% (0.0/28.6 GiB)] (x5) [Interval=5 sec]
Date : 2016/06/28 14:19:02
OS : Windows 10 [10.0 Build 10240] (x64)"

Heb jij ook een Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart?

Dat was ook meteen mijn grootste teleurstelling nadat ik deze USB stick had gekocht. Hij begint bij 30/40MB/sec en kakt al snel in naar 8/10MB/sec. Zeer teleurstellend dus maar gezien de prijs te mooi om waar te zijn. Volgende keer toch maar iets meer uitgeven voor een echt goede en snelle stick. Wat mij betreft dus absoluut geen aanrader als je denkt goedkoop een snelle USB 3.0 stick te scoren want je komt bedrogen uit!