Specificaties 55" Ultra HD LCD TV met HDR en 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Philips 55PUS8601 Zwart Review

mlohnen 27 juni 2016, laatste update op 17 augustus 2016, 900 views

Philips 55PUS8601 Zwart

Dit is een prima 4K (HDR) televisie met 4-zijdig Ambilight. De beeldkwaliteit is erg goed, ook bij snelle bewegingen blijft de TV alles goed volgen. Op het geluid valt niets aan te merken, het is goed voor een apparaat dat zo plat is.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • 4K HDR
  • 4-zijdig Ambilight
  • Magnetische zij-speakers

Minpunten

• Afstandbediening (reageert te snel op touch)
  • Uitpakken (onhandig verpakt)
  • Bluetooth nodig om uit standby te halen

Dit is een prima 4K (HDR) televisie met 4-zijdig Ambilight.
De beeldkwaliteit is ergens goed, ook bij snelle bewegingen blijft de TV alles goed volgen. Op het geluid valt niets aan te merken, het is goed voor een apparaat dat zo plat is.
Mooie vinding: de dunne zij-speakers zijn magnetisch en afneembaar, ze kunnen daardoor ook op een los leverbare standaard geplaatst worden.
Android-TV werkt soepel, snel en is overzichtelijk.
Tot nu toe geen vreemde bugs of herstarts dus het ziet ernaar uit dat TP-Vision zijn leven heeft gebeterd ;-)
Ambilight (als je ervaan houdt) is een prachtige toevoeging. Je kunt het video of audio (beetje druk) laten volgen of een vaste kleur instellen.

De afstandbediening reageert te snel op aanrakingen.
En is verplicht nodig om de TV uit standby te halen, het lijkt erop dat hier bluetooth voor gebruikt wordt.

Heb jij ook een Philips 55PUS8601 Zwart?

Kun je aangeven wat je bedoelt met: En is verplicht nodig om de TV uit standby te halen, het lijkt erop dat hier bluetooth voor gebruikt wordt?
Hoe is het gesteld met backlight bleed op het scherm?

alvast dank
Het was niet mogelijk de tv uit standby te halen zonder de eigen originele Philips afstandbediening.
Sinds de laatste update heb ik dit probleem niet meer. De instelling 'gebruiken als monitor' (wordt aanbevolen bij gebruik van losse tv-decoder/ontvanger) werkt nu naar behoren. Ik kan dus nu wel de tv weer uit standby halen met de afstandsbediening van de settop box.

Backlight bleed is nauwelijks aanwezig (tv heeft ook microdimming), alleen als de omgeving erg donker is dan kun je het af en toe zien, voor mij niet hinderlijk maar smaken verschillen natuurlijk.
Thanx, vooral backlight bleed vind ik belangrijk om te vermijden en in een winkel kun je dit nooit constateren. OLED met 4K is simpelweg nog te duur. Jammere is dat Philips als enige ambilight heeft en dat vind ik toch wel heel erg fijn (4 zijdig lijkt me dan ook geweldig). Maar met de huidige TV van Philips heeft het merk bij mij toch wel heel erg ingeboet aan vertrouwen.....hmmmm twijfel twijfel

[Reactie gewijzigd door erredobble op 18 augustus 2016 08:14]

Wat bedoel je met " De beeldkwaliteit is ergens goed"?
Dat moet zijn 'erg goed' ik heb het aangepast in de review, bedankt!