Fujitsu Siemens AMILO Display SL 3260W Zwart Review

Ublis 27 augustus 2009, 607 views

Fujitsu Siemens AMILO Display SL 3260W Zwart

Pluspunten

• goedkoop
  • groot
  • geen storend gezoem/gebrom

Minpunten

• kapotte pixels

Dit is een flink scherm voor een heel schappelijke prijs. Houd er rekening mee dat je een beetje afstand van het scherm moet hebben, anders zie je de individuele pixels nogal duidelijk. Dit zou je ook wel verwachten, gezien de verhouding tussen de afmetingen en het aantal pixels.

Zoals je zou verwachten bij de prijs, is de vormgeving niet briljant en de voet is een beetje plastic-achtig. Hij staat er wel stabiel op. Ik heb geen storende geluiden gehoord (zoemen van backlight, voeding of luidsprekers). Kleurweergave en black level zijn me niet opgevallen als anders dan bij andere LCD schermen van bv. Dell of HP.

Mijn exemplaar heb ik na een vrij korte test geretourneerd aan de MediaMarkt, aangezien het met een luie subpixel begon en na een half uurtje gebruik een dode subpixel ontwikkelde. (Het is ook mogelijk dat die subpixel mij dan pas opviel, hoewel ik wel een pixeltest gerund had.)

• NVidia GeForce 7600 GT
  • Linux AMD64

Heb jij ook een Fujitsu Siemens AMILO Display SL 3260W Zwart?

Ik heb er hier ook een staan. Prima beeld voor het geld. Ik zie geen individuele pixels maar dat kan komen omdat ik via VGA werk.

Beeldkwaliteit (contrast, brightness) is vergelijkbaar met Samsung T240. Kleuren heb ik nog niet echt goed gekregen, maar dat komt misschien nog.

[Reactie gewijzigd door Philflow op 27 augustus 2009 11:13]