Specificaties 55" Ultra HD 3D LCD TV met HDR en 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KD-55XD9305 Zwart Review

KaTooo78Newbie 26 juni 2016, 579 views

Sony Bravia KD-55XD9305 Zwart

Prijzige, maar prachtige televisie. Mooi design, dun scherm en weggewerkte bekabeling. Beelden springen de televisie uit dankzij 4K en HDR.

Pluspunten

• Prachtige, heldere beeldweergave
  • Zeer gemakkelijk te installeren
  • mooi design

Minpunten

• Niet goedkoop

Inbrandgevoeligheid Score: 4
De eerste ontmoeting met deze televisie verliep vlekkeloos. Installeren en opstarten in no time gebeurd. En dat is fijn, want niets zo irritant als eindeloos wachten en uitzoeken totdat de tv doet wat je wil. Omdat dit een Android tv is download je Via Google play je favoriete apps. In een wip gedaan en omdat het koppelen met je smartphone en tablet ook een eitje is, zit je binnen korte tijd je favoriete youtube video's in 4K te bekijken. Geen slecht begin!

Dan het beeld. Man man. Werkelijk prachtige kleuren, helder, strak en zonder enkele ruis. Het is niet zo dat ik hiervoor een slechte tv had, maar ik heb nu pas in de gaten wat ik de laatste jaren heb gemist. Series, voetbalwedstrijden, films, alles spat van het scherm. Prachtig HDR beeld, de zwart tinten worden mooi weergegeven. Ik heb de achtergrondverlichting op automatisch lokaal dimmen gezet, waardoor de televisie zelf het contrast bijstelt in de donkere momenten.

Het geluid van de televisie is mooi helder, maar ik zou 'm op termijn toch nog liever aan mijn surround system koppelen, dan is het helemaal perfect. Nu is het een 'meer dan goed' tv-geluid, maar mijn oren verlangen naar wat meer.

Extra cadeautje: de afstandsbediening. Deze werkt simpel en is met de speciale netflix knop ingespeeld op Netflix kijkers. Ik moet zeggen, zeer handig, met een druk op de knop naar mijn favo series. De ingebouwde microfoon is een leuke feature, die ik nog wat vaker moet gebruiken. Je kunt hiermee opdrachten geven aan je televisie, zoals zoeken in youtube, op zoek gaan naar series en films etc. Ik ben nog steeds allergisch voor dit soort dingen, aangezien veel bedrijven dit aan de telefoon gebruiken en het eigenlijk NOOIT werkt. Maar mijn eerste ervaringen zijn tot nu toe positief. En hoe meer je het gebruikt, hoe beter het werkt. Handig voor de luie kijker in elk geval :-))

Kortom, top televisie voor een pittige prijs, maar dubbel en dwars waard!

Heb jij ook een Sony Bravia KD-55XD9305 Zwart?

Reviews door de redactie