Specificaties 15,6" (3840x2160 IPS), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Asus ZenBook Pro UX501VW-FJ128T Review

psychoclown 26 juni 2016, 1.388 views

Asus ZenBook Pro UX501VW-FJ128T

Erg krachtige en snelle laptop met een ongekende prijs/prestatie verhouding. Design en afwerking zijn echt uitstekend maar voor wie een numeriek keypad geen must is zou een kleinere behuizing de ultieme kers op de taart zijn.

Pluspunten

• Krachtige prestaties
  • Aluminium behuizing
  • Design
  • Accuduur

Minpunten

• Groot

Ter vervanging van mijn privé laptop, welke ik gebruikte voor werk, zocht ik een krachtige laptop voor beeldbewerking en beeldanalyse.
Dat vraagt een laptop met een snelle processor, krachtige videokaart en veel geheugen. Daarnaast is uiteraard ook een SSD gewenst voor het snel kunnen schakelen tussen zware programma's.

Dat weet Asus zeer goed te verpakken in deze laptop, bezit de krachtigste mobiele processor voor consumenten, veel geheugen en één van de snelste mobiele grafische kaarten van afgelopen jaar. Wat mij vooral ook aansprak was de prijs die eraan hangt. Met, op moment van kopen, 1650 euro kun je bij geen enkele andere fabrikant een laptop krijgen met zulke specificaties.

Natuurlijk moet je toch kritisch blijven en vind ik het bizar dat Asus de variant met 512GB SSD voor 250 euro meer aanbiedt een gemis. Daarmee prijzen ze zichzelf uit de markt. Verder vind ik het numeriek keypad een aardige bonus maar had ik liever een kleinere behuizing gezien zodat het qua grootte maar ook gewicht meer concurrerend zou zijn met vergelijkbare laptops zoals van Dell.

Heb jij ook een Asus ZenBook Pro UX501VW-FJ128T?