Samsung UE40JU6400K Zwart Review

desley1992 25 juni 2016, 1.125 views

Samsung UE40JU6400K Zwart

Prima Samsung 4K TV voor weinig geld.

Pluspunten

• Hoog Contrast
  • Gamemodus (lage input lag)
  • Mooie kleurweergave

Minpunten

• Slome interface
  • Weinig apps (als dat je ding is op TV's)

Sinds deze week eigenaar van deze televisie voor in de 'game-studio ruimte'. Voldoet zeker aan mijn verwachtingen.

Het installeren van deze televisie is een fluitje van een cent en binnen 5 minuten ben je up and running.

De bouwkwaliteit is voldoende. Voornamelijk plastic met een metalen voet. Voor dit geld verwacht ik ook niet het beste. Design technisch vind ik het er persoonlijk wel tof uitzien. Maar dat is ieder zijn mening natuurlijk =)

De upscaling van 1080p naar 4K gaat prima en ziet er goed uit (getest met de PS4). Ik hoor veel reviews op internet dat de kijkhoek wat min zou zijn en dat je bij een enkele beweging al kleurverschil ziet, maar ik ervaar dat niet zo erg. Ook blacklight bleeding is bij mij niet van toepassing (maar dit kan per model natuurlijk verschillen).

Het Tizen OS zit duidelijk nog in de kinderschoenen, erg sloom. Wel vind ik persoonlijk de menu's overzichtelijk en is alles vrij gemakkelijk te vinden. De aangeboden apps zijn niet bijzonder en er is vrij weinig te vinden in de 'store'.

Persoonlijk ben ik niet zo van de apps op een televisie en gebruik hier mijn 4de generatie Apple TV wel voor of de PS4, dus het zit mij niet dwars, maar is het je ding om apps te draaien op de TV, dan is er toch wel weinig keus naast de standaard apps (Netflix, Videoland, Youtube, etc.).

Kortom, wil je een goede 4K TV, die niet al te groot is, een prima prijs/kwaliteit verhouding heeft en er niet te veel voor wilt betalen? Dan is dit zeker een goede keus.

Mochten er nog vragen zijn of dat je graag wilt dat ik iets test voor je? Stel ze gerust in de comments en ik doe mijn best om ze te beantwoorden.

Heb jij ook een Samsung UE40JU6400K Zwart?

Top!

Ik was op zoek naar info wat betreft de Samsung UE40JU6400 in combinatie met de Playstation 4. Dus jij zegt dat het prima samen gaat? Ik ben van plan een PS4 met No Man's Sky aan te schaffen en las wat weerstand over een PS4 gebruiken op een UHD/4K tv in verband met de "Input Lag" of zo? Totaal geen verstand van en wil liever niet voor een verassing komen te staan als ik dadelijk met een PS4 thuis kom. Zelf hebben we deze TV afgelopen november aangeschaft en zijn er tevreden over.
Bedankt voor je reactie!

Ik gebruik de Samsung TV eigenlijk alleen maar i.c.m. met mijn PS4. Ik heb werkelijk waar, nergens last van.

Het klopt dat veel 4K schermen nog een erg hoge input lag hebben en dat was ook een specificatie waar ik naar keek, wat betreft aanschaf van een TV.

Omdat hij alleen gebruikt wordt voor games (in mijn geval), moest dit natuurlijk goed zijn.

Er zijn meerdere Amerikaanse sites, die TV's testen voor input lag etc. (Link kan ik helaas niet plaatsen, maar een Google op 'input lag Samsung 40JU6400' helpt je daarbij wel).

Deze kwam erg hoog op de lijst te staan, wat 'lage inputlag' betreft en was dus zeer geschikt voor gamen!

Kortom, ik raad u een aanschaf van de PS4 gerust aan, u zult niet teleurgesteld worden!
Nog even de juiste bundel vinden en dan neem ik die.

Bedankt nog!
Hoi Desley, bedankt voor je review. Ik heb een dringende vraag: kun je op deze tv ook de HBO-Go app installeren? Ik weet dat dat niet bij alle samsungs mogelijk is en hoor graag uit de praktijk hoe dat bij dit model is. Samsung service reageert niet op mijn vraag....)
Hoi!

Bedankt voor jouw reactie.

Ik heb de store eens voor je bekeken en ik kan bevestigen dat de HBO GO app er bij mij in ieder geval wl tussen staat!
Bedankt Desley! Ik heb me zojuist laten verleiden om voor 50 euro extra voor het nieuwere model ue40KU6020 te gaan met in de winkel de bevestiging van de apps. Erg blij mee, voor mij voorlopg geen philips meer, Samsung rules :-)
Tof! Veel plezier met je nieuwe Samsung TV :)