Specificaties 92mm diameter met 26,4dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Cryorig M9i Review

Verbruggen 22 juni 2016, laatste update op 1 juli 2016, 92 views

Cryorig M9i

Mooie kleine en vooral stille sideways koeler. Vooral bij hogere toerentallen stiller dan bijvoorbeeld de CM TX3i. Het design is strak en simpel. Wordt hier gebruikt als vervanging van Intel's stock koeler op een simpele i5-4430, welke in mijn vrij kleine kast nu een stuk koeler is! (vooral onder load)

Pluspunten

• Koelt gewoon goed
  • Erg stil voor een 92mm koeler
  • Strak uiterlijk
  • Sterke maar toch simpele bevestiging aan het moederbord
  • Mogelijkheid tot bevestigen van een 2e fan

Minpunten

• Verkrijgbaarheid vrij slecht

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Koeling
Mooie kleine en vooral stille sideways koeler. Ik gebruik hem als vervanging van Intel's stock koeler op een simpele i5-4430 (In: Paladin), welke in mijn vrij kleine kast nu een stuk koeler is! Waar hij met Intels boxed koeler bijna 80 graden werd (80% fansnelheid) onder prime95, wordt komt hij nu tot de 65 graden (60% fansnelheid).
Al met al dus ook tijdens game sessies, Matlab berekeningen en video renderen prima koel.
Natuurlijk is dit bij een simpele haswell i5. In het geval van i5 en i7 K-versies zal hij het vooral met een OC er overheen, vrij lastig krijgen.

Geluidsproductie
Geluidsproductie is erg laag voor zo'n klein koelertje. Vooral bij hogere toerentallen is hij beduidend stiller dan bijvoorbeeld de CM TX3i, welke ik in mijn andere pc gebruik (Tomcat). Zoals gezegd prima koeling, en hierbij ook weinig lawaai!

Eenvoud van montage
De montage gaat met een stevige plastic backcover achter het moederbord en metalen brackets rond de socket aan de voorkant. Erg stevig en toch heel makkelijk met een paar minuten te plaatsen. Ook de ventilator laat zich makkelijk plaatsen. Out of the box zit deze er al op, maar voor de montage op het moederbord zal hij verwijderd moeten worden. De mogelijkheid tot plaatsing van een tweede fan kan erg welkom zijn als de koeler toch gebruikt wordt met K processors.

Uiterlijk
Het design is strak en simpel, met zo te zien vernikkelde heatpipes en een zwarte cover bovenop. Ook de zwarte sleeve om de kabeltjes van de fan zijn mooi weg te werken.

Heb jij ook een Cryorig M9i?