Specificaties 11,6" (1366x768), 32GB (flash) - Bekijk alle specificaties

Toshiba Satellite Radius 11 CL10W-C-107 Review

erwin.heukels 22 juni 2016, 191 views

Toshiba Satellite Radius 11 CL10W-C-107

Prima instap laptop voor mijn dochter die deze als aankomend brugpieper dagelijks in de rugzak mee naar school gaat nemen

Pluspunten

• uitermate goedkoop (199,- betaald)
  • leuk uiterlijk
  • touchscreen
  • tablet/tent-modus
  • lekker licht
  • eMMC opslag is veiliger dan een HDD bij een onverhoopte val

Minpunten

• bescheiden memory
  • bescheiden opslag

Mijn dochter gaat naar de middelbare school en had een simpel maar onmogelijke wensenlijst. Met deze 2-in-1 is ze helemaal happy!
1. net iets groter scherm dan een tablet maar wel klein voor in de rugzak (11.6 inch)
2. touchscreen en tablet/tent-modus
3. niet saai zwart, maar ziet er gelikt uit met zilver chassis en rode achterkant van beeldscherm

Helaas is de processor, memory en opslag niet helemaal in lijn met de minimum-eisen van school, maar we gaan in de praktijk maar eens kijken hoe dat uitpakt. Laptopje lijkt namelijk niet te traag alhoewel spelletjes als slither.io wel beetje haperen.

Extra opslag hebben we geregeld met een 128Gb USB3 stick voor nog geen 35,- extra. Geheugenupgrade lijkt helaas niet mogelijk, want is onboard memory.

Kortom: voorlopig een happy dochter thuis!

LET OP: installatie verliep prima, maar de eerste grote update van Win10 (pack 1511) ging helemaal mis. Pas na veel online research en keer of 7 proberen (duurt iedere keer meerdere uren) pas gelukt. De truuk is:
1. stel via UEFI de bootvolgorde in dat USB boven HDD volgorde staat
2. steek een afdoende grote USB stick in de USB2 poort
(dus niet in de USB3 poort!)
3. dan paar keer proberen en veel geduld hebben,
bij voorkeur een nacht laten doorwerken
Meer info op het Tweakers Forum hierover

Heb jij ook een Toshiba Satellite Radius 11 CL10W-C-107?