TP-Link TL-PA4020 KIT-AV500 Powerline adapter met 2 aansluitingen Startset Review

jwvanwijngaarden 21 juni 2016, 522 views

TP-Link TL-PA4020 KIT-AV500 Powerline adapter met 2 aansluitingen Startset

Een praktische en snelle oplossing voor een voor mij lastig probleem. Heel snel en eenvoudig te installeren. Werkt goed, voldoende snel en geen missers in de verbinding.

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Snelle stabiele verbinding

Minpunten

• Kastje wordt iets warm
  • Kost een stopcontact
  • Plaatsing achter verlengdoos kost snelheid

Beheerbaarheid Score: 4
Snelle probleemloze installatie.
De vaste kabelverbinding tussen de router begane grond en de switch op de eerste verdieping bleef problemen geven. Ik kwam er niet achter waarom, immers alle andere zelf aangelegde kabels zijn probleemloos. Deze dus niet en ik was er helemaal klaar mee en deze starterset van TP-Link aangeschaft.
Thuisgekomen de gebruiksaanwijzing doorgenomen en de set aangesloten en in no time was er verbinding. Beveiliging instellen bleek een fluitje van een cent.

Snelheid ruim voldoende
Vervolgens het meegeleverde programmaatje geinstalleerd, waarmee je de instellingen kunt wijzigen. Ook kan de doorvoersnelheid hiermee gemeten worden. Dat blijkt 120 mb te zijn. Dat is voor mij ruim voldoende. Ook de betrouwbaarheid van de verbinding lijkt prima. Nog geen enkel probleem gehad, niet met surfen, foto's kijken en ook niet met muziek spelen vanaf de NAS.

Aandachtspunt
De gebruiksaanwijzing geeft aan dat inpluggen in een stopcontact de voorkeur heeft boven het inprikken in een verlengdoos. Mijn eerste ervaring is dat dit klopt. Inpluggen in een stekkerblok deed de snelheid teruglopen tot minder dan 48 mb. Dat was zichtbaar doordat het groene ledje nu rood oplichtte.https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1BfixZ1vRpjfxzX.jpeghttps://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1BfixZ1vRpjfxzX.jpeg

Heb jij ook een TP-Link TL-PA4020 KIT-AV500 Powerline adapter met 2 aansluitingen Startset?