Specificaties Tower, 5 interne bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master HAF 932 Review

icemanjm 25 augustus 2009, laatste update op 5 december 2009, 1.126 views

Cooler Master HAF 932

Pluspunten

• koeling is super
  • Veel mogelijkheden voor modding

Minpunten

• blauwe hdd, power leds
  • zijn te fel!!
  • Zonder fancontrollers toch wat luid

Omdat er al een aantal goede reviews over de "HAF 932" zijn wordt dit maar een bescheide review

Ik heb de Haf 932 gekocht omdat mijn vorige case (SMILODON raidma ) gewoon te klein was geworden!
Ook omdat de koeling niet echt meer te verbeteren was.
Nu zat ik te twijfelen tussen 922 (99¤) of 932 (130¤), dus veel verschil in prijs is er niet en dat was ook geen struikelpunt. Dus toch maar de grooste besteld, je weet nooit wat voor monster vga kaart morgen op de markt komt. En ook op koeling is groter toch altijd beter.

De doos

De doos is enorm en de case ook, mijn oude case past letterlijk in de haf932 (oke zonder de hdd rack)
Het ombouwen verloopt vlot omdat er veel plaats is, en ook dat je je kabels aan de achterzijde kunt verbergen. Dit komt de airflow ook weer tengoede

Insalatie

Ook de schroefvrije 5.25, hdd en ook de pci zijn erg handige. Nu moet je de DVD-rw aperaten toch nog aan de achter vast schroeven, omdat ze toch niet helemaal vast zitten!
Op de branders moet je ook een zwart klevertje aanbrengen op de zijkant, zodat je het grijs niet ziet doorkomen. Maar daar heeft Cooler Master overal aan gedacht!
Er zijn schroeven genoeg bij voor 4 pc in elkaar te steken (heb je nooit genoeg)

Ook de voeding staat handig vanonder op een uitschuifbaar tafeltje, handig voor mij want ik heb een lange voeding. Wel Jammer dat ik daar geen ventilator meer kan aanbrengen, want de voorziening valt juist onder de voeding! Deze kon nog gemakkelijk zo'n 4cm verplaats worden en dan was dat wel mogelijk.

Koeling

Nu de koeling is enorm, bij 32° binnen temperatuur ( apparement 1ste verd) blijft het monster geweldig koelen! ( zomer temp!!)
Ik had problemen met mijn 275gtx msi twin frozer, die ging tot 85°. Dat is nu opgelost, heb ze niet meer hoger gekregen dan 59° (full load meer dan 2u)!! en dat met een binnen temperatuur van 32°!
In de case is het max 38° wat zeer koel is, op dit moment is dat 32°.( binnen temp 23°)
Dit is bijna een ijskast!
Nu de ventilators zijn niet muisstil maar te verdragen.
Zelf gaan ik nog een fancontroller bijzetten, zodat ik toch nog wat kan regelen aan het geluid!

Afwerking

Goed, de laklaag is mooi maar kwetsbaar! dus opletten!
ook de binnenzijde is niet gelakt, wat ik toch een minpuntje vind (kan je zelf doen hé)
Ik heb er zelf 4 kleine rode neo bij geplaats om het af tewerken.

Resultaat

Voor mij is de HAF 932 De beste kast voor zijn prijs
Zeker een aanrader voor iedereen, love it or hate it

Heb jij ook een Cooler Master HAF 932?

Reviews door de redactie

Die felle LEDs kan je oplossen door ze er even uit te halen en onder te kliederen met een water vaste stift, zie het nog wel alleen een stuk minder!

Persoonlijk vind ik dat "veiligheidsglas look" raster patroon op het bovenste windows echt lelijk. En als je het zo hard wilt stellen, "hate or love", dan toch "hate" :x

[Reactie gewijzigd door PaddoSwam op 25 augustus 2009 12:02]

persoonlijk vind ik deze kast echt bruut maar ik begrijp wel dat mensen hem minder mooi vinden
Wat voor fancontroller heb je erin gezet ;) ? Ik zou graag willen weten wat voor aansluitingen de standaard fans hebben? :Y)
@ YOGI:
De fancontroller is van Zalman; Fancontroller ZM-MFC1 Plus. dat is een 6-kanaals fancontroller om in te bouwen in een 5,25" drivebay. Er kunnen in totaal zes fans worden aangesloten met een 3-pins aansluiting. Alle fans in de case hebben een 3-pins aansluiting, dus je hoeft niks te veranderen! Ik gebruik hem ook voor mijn CPU cooler, daar heb ik twee 120mm fans op gemonteert. Zo kan ik al mijn fans handmatig bedienen!
Maakt een heel verschil in geluid, er is nog een zacht briesje en geen wervelwind meer! De koeling blijft top! Ik zet vandaag nog een foto van de case met fancontroller! Ik hoop dat je hiermee geholpen bent. doei................. ;)