Specificaties Stereo Bluetoothspeaker - Bekijk alle specificaties

Samsung Shape M5 Review

hanzme 21 juni 2016, laatste update op 18 oktober 2016, 99 views

Samsung Shape M5

Zeer matig product. zowel qua bediening als qua geluidskwaliteit. Ondersteuning van Samsung is dramatisch.

Pluspunten

• Ziet er leuk uit

Minpunten

• matig geluid
  • heel veel storingen
  • doet niet wat beloofd wordt
  • ondersteuning samsung waardeloos

Mid- en hoogweergave Score: 2
Basweergave Score: 2
Film/gameweergave Score: 2
Muziekweergave Score: 2
Installatie
Twee maal de M5 en 1 maal de hub gekocht. Installatie leek gemakkelijk te gaan. Binnen no time speelde hij muziek van mijn server.
Via de app heb ik beide speakers in stereo opstelling gezet en een aantal radiozenders als voorkeur ingesteld. Bij het radio luisteren verliest hij iedere keer na ongeveer twee minuten zijn verbinding. Dit krijg ik niet opgelost.
Bij gebruik de volgende dag blijken alle voorkeuren te zijn verdwenen. Geen speakers meer in stereo opstelling en de radiozenders zijn weg. Dit blijft zo.

Geluidskwaliteit
In de winkel leek het best redelijk te klinken maar thuis missen ze toch helderheid en volume. Ze beginnen al vrij snel te tetteren als je ze iets harder zet.

Ondersteuning
De telefonische helpdesk kan bij beide problemen niet helpen omdat ze het apparaat nauwelijks kennen.
Ik heb mijn set bij Samsung ingeleverd voor reparatie. Omdat ik de bon ben kwijtgeraakt (idd niet slim) krijg ik geen verdere ondersteuning van Samsung. Ondanks dat de speakers niet ouder dan ruim een jaar kunnen zijn en dus nog binnen de wettelijke garantietermijn van twee jaar vallen. Ze sturen de boel terug zonder er maar naar gekeken te hebben!
Mijn vermoeden is dan ook dat ze prima op de hoogte zijn van de problemen met de multiroom serie.

Inmiddels is het half oktober en ik heb mijn spullen ondanks herhaalde beloften nog steeds niet terug gekregen!

Heb jij ook een Samsung Shape M5?