Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 65" Ultra HD 3D LCD TV met HDR en 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KD-65XD9305 Zwart Review

dbracer 20 juni 2016, 292 views

Sony Bravia KD-65XD9305 Zwart

van 47" led...naar 65" Ultra HD... ofwel welkom in een nieuwe dimensie van scherpte en kleurintensiteit!

Pluspunten

• Hoge beeldkwaliteit en kleuren
  • stijlvol ontworpen
  • eenvoudig te bedienen menu
  • compleet geleverd met muurbeugel en voet.

Minpunten

• geluid is wat minder maar niet onprettig
  • prijs is enigszin aan de hoge kant

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Van 47" Led naar 65"Ultra HD... wat een heerlijk beeld.. daar beginnen we maar mee.
Zoveel kleur intensiteit en haarscherp beeld maakt dat dit ultra dunne scherm je een nieuwe dimensie in trekt!
Het uitpakken is al een genot op zich, alle onderdelen zijn aanwezig.. van tv steun tot muurbeugel.. je kan zelf kiezen hoe je de tv wilt opstellen.
Maar dan begint het feest pas echt.. het menu van de tv laat voor zich spreken en met groot gemak bedienen.
Na de eerste paar dagen ontdek je steeds meer en meer mogelijkheden van de op Android OS draaiende tv.
Bijvoorbeeld het gemak van de spraaktoets op de afstandsbediening welke je zonder moeite de tv laat bedienen op alle mogelijke manieren.
Of het nu gaat om Youtube, of het zoeken van apps .. het is niet meer nodig om je een stel blauwe vingers te typen!
Laat je niet foppen door het kinderlijk eenvoudige menu... onderliggend kom je steeds meer en meer instellingen tegen welke de XD93 helemaal JOUW tv maakt!
Ook laat de XD93 je met groot gemak alle randapparatuur bedienen met 1 afstandsbediening en alle mogelijke tablets, telefoons en noem maar op koppelen om tot in het ultieme media te streamen vanaf een van je apparaten naar de Tv.
Gezien het formaat van het scherm is de tv nadrukkelijk aanwezig in je woonkamer, maar het scherm is zo stijlvol dat het zeker niet ongewenst is.
Het kleine zwarte kader afgewerkt met een chrome dunne strip maakt dat hij zeker gezien mag worden aan je muur of op je tv meubel.
De Tv voet is stijlvol in geborsteld rvs afgewerkt en herbergt de ruimte voor alle kabels vanuit je tv zodat ook deze niet achter of onder je tv bungelen.
Een ander groot voordeel vind ik de afwerking van de afstandsbediening, daar er nog wel eens met onze kids iets mis gaat met een beker drinken.. en ik weer de afstandsbediening van onze oude tv moest "redden"heeft Sony een geheel gesloten afstandsbediening welke volledig beschermd is tegen dit soort van ongelukjes...

Heeft de tv ook nadelen zul je denken... ja helaas wel.
persoonlijk vind ik het geluid van de tv zelf niet vol genoeg klinken.. een soundbar of externe audio installatie is wel gewenst naar mijn mening.
En vanwege de Ultra hoge resolutie vallen sommige filmsterren ineens enorm tegen.. ;)

Heb jij ook een Sony Bravia KD-65XD9305 Zwart?

Reviews door de redactie

Leuke review, in de tweakers review kwam ik nog de negatieve trage SOC tegen. Merk jij daar nog erg veel van of valt het mee?
Duurt het lang voordat de tv start? schakelt hij snel door de input kanalen?
Hoi Preluda,

de eerste x dat je de tv opstart duurt het wat langer,
maar wanneer deze eenmaal geinstalleerd is, gaat het eigenlijk super.
als je hem dan aanzet, dan is hij eigenlijk niets trager dan onze andere 2 tv's(LG)
ook het doorschakelen van kanaal naar kanaal gaat redelijk vlot, ik merk wel dat elke tv welke een smartcard inzit trager is dan bv met een rechtstreeks aangesloten horizon box(ziggo)
voor wat betreft de trage SOC, kan ik niet negatief over zijn,
mijn Xbox one draait veilloos op de tv.
(ik heb idd die review ook gelezen, maar lees dan daaronder weer een 4 tal welke die ervaring ook niet delen)

het enige puntje, maar welke smart tv heeft dat niet, is het geluid met name de lage tonen. maar voor de rest ben ik uitermate tevreden en geen moment spijt.(en dat voor iemand die nooit Sony fan is geweest!)

Hoop je enthousiast te hebben gemaakt !
gr
db