Specificaties 73GB HDD (SATA-150) - Bekijk alle specificaties

WD Raptor WD740GD, 73GB Review

swampy 9 oktober 2005, 636 views

WD Raptor WD740GD, 73GB

Pluspunten

• Snel, zeer snelle performance voor een losse schijf.
  • Kwaliteit, het is SCSI dus gemaakt voor zwaar gebruik!
  • SATA aansluiting, makkelijk en snel ;-)

Minpunten

• Persoonlijk heb ik geen negatieve eigenschappen genoteerd. Maar het geluid en de warmte, en de prijs zouden voor sommige gebruiken teveel zijn. Ik raadt het niet aan in een Windows MCE systeem voor bij de tv bijvoorbeeld.

De Raptor 74Gb is een prachtige harde schijf voor gamers, multimedia freaks en een ieder wie snelheid wil. Performance en snelheid zijn de sleutelwoorden hier.

De Raptor is een SCSI 10krpm schijf die via een Sata aansluiting werkt, eigenlijk dus een "goedkope" scsi schijf. Hij spint ook op en ratelt ook als een scsi schijf en daarom zullen sommige hem luidruchtig noemen, dit kan niet verbloemt worden. Maar voor performane enthousiastelingen..is het gekraak als muziek.

Want die 10krpm hoor je wel en hij is dan ook ietsje warmer als een IDE schijf maar, let op SCSI schijven zijn betrouwbaarder dan IDE schijven en gemaakt om in grotere warmte te opereren.

De prestaties? Met 75Mb per seconde tot 55Mb per seconde op een DFI NF4 Ultra-D zijn de prestaties erg goed. En een burst speed van 120Mb per seconde.... je kan moeilijk meer krijgen uit een losse schijf.

Ik gebruik hem vooral voor windows en de games, die vinden de snelheid heerlijk. De prijs, tja.... een porsche is ook niet goedkoop he! Het is een duur speeltje, of je het de prijs waard vindt..hangt af van de persoon. Zelf ben ik Raptor verslaaft, als ze een 144Gb versie uitbrengen hang ik kwijlend voor het scherm ;-)

Heb jij ook een WD Raptor WD740GD, 73GB?

ik heb hem ook :9 ik heb 2 partities 1 van 10 GB voor "C" en de rest voor games, ik heb onlangs een 16mb cache 250G van maxtor gekocht, ik weet niet welke beter is voor windows.
Mmm, meer cache versus een hogere snelheid en lagere seektime. Het spant erom, in sommige testen zou een maxtor 16mb cache sneller zijn..over het algemeen wint de Raptor!