Scythe Ninja Mini Review

Dan0sz 23 augustus 2009, laatste update op 23 augustus 2009, 932 views

Scythe Ninja Mini

Pluspunten

• STIL!
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Vrij breed, neemt nogal wat ruimte op mobo in.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Aangezien ik nog niet zo lang geleden ben begonnen met het 'echt' modden van mijn pc. Was het voor mij ook de eerste keer dat ik een koeler ging verwisselen. Aangezien ik een Antec Fusion kast heb, was dit vrijwel de enige koeler die erin pastte, voor zover ik weet.

De afbeeldingen in de handleiding zijn dermate duidelijk dat de installatie geen probleem vormde. Een beetje kennis (lees: plug bij passende stekker kunnen zoeken) is wel vereist, maar dat heeft iedereen wel die het idee krijgt een nieuwe koeler te kopen. Enige nadeel is dat het koelblok vrij breed is, gelukkig pastte hij goed op mijn Gigabyte Mobo, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen daar problemen mee krijgen.

Toen ik de computer aanzette was het qua geluid echt een wereld van verschil met de stockkoeler van mijn HTPC. Ik wist dat deze koeler stiller moest zijn, maar je hoort 'm praktisch niet. Erg fijn bij het kijken van een film bijv. Ik heb 'm op verschillende vlakken getest, HD Films gespeeld, downloaden met 2 MB per seconde, etc. etc. Zware taken dus... de geluidproductie van de koeler blijft minimaal. Ik ben super tevreden!

Heb jij ook een Scythe Ninja Mini?

Ik heb hem zelf ook onlangs aangeschaft. Mijn kast is een Zalman HD 160 Plus en hoewel die groter is dan de Antec Fusion moet ik ook woekeren met ruimte.
Ik liep op 2 punten tegen de breedte van de Ninja aan.
1. Tijdens het inbouwen moest ik mijn moederbord uit mijn kast halen om bij de push pins te komen die de cooler aan het moederbord bevestigen.
2. Vanwege het design van de Zalman kast werkt de cooling het best wanneer de fan van voren naar achteren blaast. Hiervoor moest ik wel mijn 2 geheugen sticks naar de andere geheugen bank verplaatsen omdat er anders geen ruimte was voor de fan.
MB Asus P5b Deluxe.

Verder overigens dik tevreden over de cooler, hij koelt goed en is stil voor een MCE niet onbelangrijk.
Het lijkt wel of de naam van je koeler de mensen uitnodigt om navenante mini productreviews te schrijven........ :P.

Als je nou even boven in je review opneemt waarmee je je koeler gebruikt, neemt de informatiegraad al met 100% toe. Het liefste door ze met een link naar pricewatch opnemen, zodat we ook nog eens de spullen kunnen bekijken.

Daarnaast is het erg nuttig om een fotootje van je systeem (met koeler erin natuurlijk) op te nemen (zitten we al op 200 %).

Sorry, ik ben wat negatief, maar ik moet nu echt gaan sprokkelen om alles bij elkaar te vinden, voor zover dat mogelijk is, want Gigabyte bijvoorbeeld maakt heel erg veel MoBo's. Ook is het zinvol om te weten welke processor en videokaart je gebruikt, dat laatste omdat dat ook nogal wat CPU-load uit kan maken.

Je zou me echt een groot plezier doen als je je review wat uitbreidt, maar begrijp me niet verkeerd, ik ben al dankbaar dat je de moeite hebt genomen om dit te fabriceren.

Als je ergens problemen mee hebt wil ik je graag helpen, stuur me dan maar een DM en ik geef (hopelijk) alle antwoorden waarom je vraagt.