×

Laat je stem gelden!

Dit jaar organiseren we voor de elfde keer de Tweakers Awards! Wat vind jij de beste tech- en elektronicaproducten van het afgelopen jaar? Laat je stem gelden en ontvang 50 ippies. Je maakt bovendien kans op een Philips Hue Starter Pack, JBL Charge 3, Call of Duty: WWII of twee vrijkaarten voor de uitreiking op donderdag 1 februari!

Specificaties Tower • 6 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case Review

aadje93 23 augustus 2009, laatste update op 23 augustus 2009, 759 views

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

Pluspunten

• Mooi groot window
  • mugen(2) past erin, da zegt veel
  • Veel hdd's (6)
  • Hdd's worden al gekoeld door de voor fan's
  • Cable managment
  • Soort vakje aan de bovenkant.

Minpunten

• Je ziet de PSU door het window.
  • Scherpe rand gevonden aan de bovenkant van chasis waar window zit.

Laten we bij het begin beginnen. Mijn algemene beoordeling is zeer goed; De kast ziet er mooi uit. Het window is mooi gemaakt. Je krijgt er helaas snel krassen op (ik heb er een toen ik het stof eraf wou halen) De grote ventilator bovenin (200mm) Doet zijn werk goed en is heel erg stil.
Enigste nadeel is dus dat je de voeding kan zien door het window

Dan de bouwkwaliteit. en afwerking.

De kast is dus erg goed afgewerkt. Helaas kwam ik dus een scherp randje tegen. Maar de gemiddelde gamer heeft ook wel een vijlensetje dus dat was snel geregeld Alle schroeven zijn vervangen door thumbscrews. (duimschroeve) Je kan dus makkelijk de hdd brackets eruit halen. (hdd's moet je wel met schroevendraier doen) Ook zijn de gaten voor waterkoeling handig (achterkant, voor de slangen) Je kan ze ideaal gebruiken om je kabelwerk doorheen te trekken :P )

Dan komen we bij de inbouwmogelijkheden.

Ik vind het erg goed. Je kan er 6 hdd's en 3 5,25 in doen (losse 5,25 naar floppu is meegeleverd zodat floppie in de 5,25 past) dan kan je ervoor kiezen om 3 hdd's te gebruiken en er dus een hdd bracket uit te halen. Dit levert dan weer 3 5,25 op. (lijkt me vreemd dat je er 6 nodig hebt, maargoed) Ook heb je aan de binnenkant genoeg ruimte voor waterkoeling (pomp, ress..... , rad zal ik extern doen) Ik kreeg zoals gezegd de mugen2 er met gemak ik. en alles gaat dus met thumbscrews wat ook erg handig is als je kast even snel open moet. (alles in kast is metaal, de schroeven voor het window, en rechterpaneel zijn zwart gemaakt.) De binnenkant is gewoon primer grijs zoals bijna elke kast. Even schuren en een spuitbus en hij is zwart of een anderre kleur die maar wilt.

Dan komen we bij de koeling mogelijkheden.

Aan de voorkant zitten 2 120mm fans met blauwe led ingebakken met het hdd bracket. Aan de achterkant zit één 120mm fan met blauwe led. Aan de bovenkant zit één 200mm fan zonder led´s. En je hebt nog plek voor één 120mm fan op het window. Alle meegeleverde fans´s (zitten al ingebouwd) Hebben een fan controllertje (minder als 1 cm lang) Zodat ze op "low" "mid" en "high" kunnen.

Dan komen we bij de vormgeving. Ik vid het persoonlijk een erg mooie kast voor het geld. Maar dit is natuurlijk mijn mening. Enigste "nadeel" is dat je de voeding ziet met het window. Ik vind het niet erg omdat ik tog een modulaire heb maar dit is voor iedereen anders. Het window heeft mooie llijnen. Achter het window (tussen window en achterkant kast) zit gaas waar je - zoals eerder gezegd - een 120mm fan kan plaatsen. Ik heb dit niet gedaan omdat ik dit niet echt nodig vind. en het waarschijnlijk niet past met me mugen2. Da voorkant is ook mooi. Het is helemaal gaas, de bovenste 3 5,25 hebben een soort schuim Wat op een stof filter lijkt. enigste wa ik mider vind is dat er een stempel op de grond staat die uitgelekt is met een of anderre code. Verder is er cabel managment.

Dan het instalatiegemak. Bij mij ging alles vlotjes. Binnen 1 uurtje zat de hele pc in mekaar (zonder mods en kabels wegwerken) De handleiding had iets uitgebreider en duidelijker mogen wezen over de schroeven maargoed. Mobo en 5,25 derin is erg handig. zeker de 5,25 omdat ze met duimschroeven vastgezet worden.

Modbaarheid: Nou, er zit dus al een window in. De voorkant kan makkelijk een mooi lcd scherm hebben (ik ga er een kopen om me fannetjes te controllen in plaats van da ze direct op psu zitten) Ik ben niet zo'n echte Kast modder. ik ben meer van het licht en extra dingen aan de kast. Over de modbaarheid met betrekking tot chasis kan ik dus niks zeggen.

Kwaliteit voeding:

Geen mening, waarom?? Er zit geen voeding bij.

Prijs: Ik heb er 89 voor moeten geven bij alternate. Ik vind dit netjes voor zo'n kast met veel fan's ingebouwd (heb de fan's berekend bij alternate en die kosten 92euri (raar eigenlijk maargoed, dit zijn wel transparante blauwe led fans omdat de zwarte niet te koop zijn "denk ik'"

• Sharkoon Dual ccfls blauw
  • Mugen2
  • Coolermaster voeding 850watt black hoogglans

Heb jij ook een Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case?

dat je De PSU ziet vind ik geen negatieve eigenschap stel nou dat je een mooie PSU hebt dan is dat toch leuk ? wel erg jammer dat de review zo kort is.
Dat je die PSU door de window ziet is meer persoonlijk denk ik. Heb zelf een Tagan Piperock voeding, welke modulair is, en bij elke aansluiting een mooie verlichting rondom de aansluiting heeft zitten. Die zie ik zelf niet op het moment, eigenlijk zonde.

Verder, Positief zeg je, cable managment, leg me dat eens uit? Er zit weinig in, naast 2 bandjes waar je kabels in kunt proppen als het goed is. Als ik bij jou op de laatste foto kijk, zie ik nog een rotzooi en wirwar een kabels lopen achter je moederbord langs. Dat noem ik geen cable managment ;)

Tevens veel hdds? Vrijwel elke midi tower kast kan je er makkelijk 6 in kwijt. Daarbij is dat in mijn ogen alweer weinig. Dat maakt niet uit, maar elke midi tower die ik in handen heb gehad plaats je makkelijk 6 hdd's of meer.

Dat vakje aan boven kant laat ik even in het midden. Gebruik je het ook echt? Ik zie namelijk het nut er niet van in, maar dat kan aan mij liggen.

Verder redelijk nette review, kon misschien iets langer, en wat meer plaatjes van voorkant/vakje enz met wat meer licht er bij. Vindt de kast zelf alleen overrated door heel veel mensen :+

[Reactie gewijzigd door GoldenBatt op 23 augustus 2009 13:52]

kopjes zouden leuk geweest zijn, verder leuke review. Ook fijn om te zien dat er nog meer mensen zijn die net zo'n krotmonitor hebben als ik (no offense). :D