Specificaties Radiogestuurde muis - Bekijk alle specificaties

Logitech VX Revolution Review

F.West98 26 november 2009, laatste update op 26 november 2009, 2.147 views

Logitech VX Revolution

Pluspunten

• De Installatie
  • Ergonomie
  • Batterijduur
  • Software

Minpunten

• Muisknoppen reageren soms niet
  • Scrollwieltje loopt snel aan
  • Glijvoetjes gaan kapot

Logitech VX Revolution

De Logitech VX Revolution is een zeer goede muis. Je kan er van alles mee, en alles is instelbaar.

De verpakking
De verpakking is minder moeilijk open te maken dan andere producten van Logitech. (Beginnen ze nu pas te begrijpen dat Anti-diefstal niet het belangrijkste is?? :P ) Je kan direct zien hoe de muis er uitziet. En half voelen.

De Installatie
De Installatie is erg gemakkelijk. Je doet stopt de batterij (meegeleverd) in de muis, je doet de ontvanger in de PC/laptop en je zet de muis aan. De muis doet het wel, maar is erg langzaam en brak. Pas nadat je Logitech Setpoint heb geïnstalleerd, kan je echt instellen wat je met de muis kan doen. Dan werken ook pas de vorige/volgende knoppen, de zoom-functie en de zoek-knop.

Het gebruik
Het gebruik is erg ergonomisch vergeleken bij de grote, lompe Logitech MX Revolution. De MX Revolution wil Logitech naar mijn gevoel té ergonomisch maken. Dat is wel overdreven. Blijkbaar voor gamers wel goed. De VX heeft net genoeg mogelijkheden, niet teveel, niet te weinig. Vergeleken bij de VX Nano heeft de VX een grote ontvanger, maar de VX Nano vind ik ook niet erg lekker werken als je kijkt naar ergonomie. Voor netbooks erg handig. Erg handig is de zoom-functie als je gedetailleerde screenshots wil maken. Als je opstart zie je een battrij-indicatorlampje (zo heette dat toch??) Wat erg nuttig is. De batterijduur is naar mijn gevoel ook erg goed! 120 dagen. Het enige minmuntje is dat de muisknoppen soms niet reageren. Ik klik op Word, en hij opent niet. Ik moet dan nog een keer klikken om hem te openen. (en nee, dit is niet vanwege dubbelklikken) Ik weet niet waaraan dat ligt.

De software
De bijgeleverde software is Logitech Setpoint. Je moet daarna de nieuwste versie van internet downloaden.
Het is erg handig in gebruik. Je kan veel dingen instellen, zoals de scrollsnelheid, (verticaal en HORIZONTAAL, wat ik windows niet kan.) muisknop-reacties, enz.

Het is een goede en snelle muis. Ik zou hem iedereen aanraden die een nieuwe muis wil kopen die draadloos, snel en betaalbaar is.

Edit 26-11-2009: Het scrollwieltje begint nu aan te lopen, en de glijvoetjes beginnen los te raken. Ik denk dat ik hem ga ruilen. Wel jammer, moet ik weer een tijdje met een @%$*! touchpad muizen. De batterij is nu net 1x opgeweest.

Heb jij ook een Logitech VX Revolution?

Je noemt ergonomie bij positieve eigenschappen, maar rept hier in je review met geen woord over. hij is sowieso wel heeeel kort hoor. veel meer dan 'ik vind dit wel een goede muis' kun je er eigenlijk niet uit opmaken.... :)
Het is meer 'ik vind dit wel een goede muis omdat' in mijn optiek. Hij vergelijkt deze muis met Logitech MX Revolution en zegt dan dat muis beduidend beter is op het gebied van ergonomie. Wat je je af kunt vragen is bedoelt hij eigenlijk wel de ergonomie? Immers ergonomie heeft niet direct te maken met het formaat van de muis. Daar waar de VX primair bedoeld is voor notebook gebruik, is de MX bedoeld voor desktop gebruik. Dit verklaart meteen waarom de MX groter is uitgevallen dan de VX. Misschien kan de schrijver van de review dit nog even ophelderen.

Nadeel wat ik zou noemen is het plugje wat je er niet in kan laten zitten als je de laptop vervoert. De VX Nano heeft dit bijvoorbeeld wel :).

[Reactie gewijzigd door ChicaneBT op 25 augustus 2009 00:04]

Tja de nano is kleiner, en heeft dus een kleinere ontvanger. :P Ik zal de rest meteen even ophelderen

[Reactie gewijzigd door F.West98 op 27 augustus 2009 18:36]

Als je muisknoppen af en toe niet werken moet je 'm even omruilen voor een andere, dit is namelijk een defect. Ik heb zelf al een stuk of 6 van deze muizen versleten en één daarvan had dit zelfde probleem. Werd gewoon probleemloos onder garantie opgelost.
goed, bij alle 3 die ik heb? hij doet het af en toe niet. (waarschijnlijk klikt onze familie te zacht ;) )
Hmmm, het zou wel heel toevallig zijn als je drie maandag ochtend exemplaren hebt getroffen inderdaad, al is het mogelijk natuurlijk. In mijn ervaring heeft het niets met hard of zacht drukken te maken in ieder geval. Wel leek het probleem bij de betreffende VX erger wanneer er goedkopere batterijen in zaten. Weet je zeker dat je niet te ver van de reciever af zit trouwens?
minder dan 1 meter ver???
even wat kleine aanpassingen