Specificaties 34" @ 3440x1440 (IPS, 4ms) - Bekijk alle specificaties

Acer Predator X34A Zwart Review

infernal_nl 17 juni 2016, laatste update op 17 juni 2016, 3.909 views

Acer Predator X34A Zwart

Dit is geen review maar wel missende info. tl;dr dit is de X34A (vernieuwde versie van x34) Klik voor de uitgebreide info op de knop onderin.

Pluspunten

• Swifel (mogelijkheid om te draaien op de voet)
  • Headphone hook
  • New OSD (software)
  • New IPS Panel

Minpunten

• De slechte gecommuniceerde naamgeving

Dit is geen review maar wel missende info.

## tl;dr dit is de X34A (vernieuwde versie van x34) ##

De Acer Predator X34 is ergens rond september 2015 voor het eerst op de markt gekomen, de monitor kende helaas behoorlijk wat issues. Zo was overclocken tot 100hz lang niet voor iedereen mogelijk, onwijze IPS glow en backlight bleed.

Acer heeft als antwoord hierop de Acer Predator X34A gemaakt, dit is in feite een verbeterde versie van de originele X34.

verbeteringen:
-Swifel (mogelijkheid om te draaien op de voet)
-Headphone hook
-New OSD (software)
-New IPS Panel

Op het moment van schrijven hebben we net Computex 2016 achter de rug in Taipei. Hierbij heeft Acer de Acer Predator X34P aangekondigd die in december naar de Nederlandse markt zal komen (persoonlijk aan mij bevestigd door Acer NL/BE)

Van de X34P is nog geen prijs bekend, wel de verschillen:
-Van 3800R naar 1900R (dus meer curved display)
-Factory overclock (dus out of the box 100hz)
-Nieuwe bediening OSD, met joystick deze keer
-Nieuw uiterlijk, meer zwart, geen zilveren rand onder het logo en minder rood in het predator logo.

Er is ook een NIET G-sync variant die standaard 75hz is en geen gamelook heeft, deze monitor heet Acer Predator XR341CK en is een AMD freesync monitor voor minder geld.

Als laatste:
Je kunt vaak bij webshops niet zomaar zien om welke versie het gaat, de shops noemen de X34A soms ook gewoon een X34 en misschien over 6 maanden de P versie ook gewoon X34.. je kunt ze wel uit elkaar halen door het fabrikant nummer te checken, dit is altijd overal het zelfde:

XR341CK: UM.CX1EE.001
X34: UM.CX1EE.006
X34A: UM.CX0EE.A01
X34P: -

Heb jij ook een Acer Predator X34A Zwart?

Lekker beknopt, bevat zeker nuttige info, maar had wel iets uitgebreider gemogen.

PS: Computex is in Taiwan niet in Amerika. E3 is in Amerika.
Plaats ge-edit! Thanks
Ha je hebt hem dus gekocht, leuk om te lezen dat ze een update hebben gedaan waarbij ze een paar zwakke punten hebben aangepakt! Ik zal even een edit plaatsen onder mijn review met een link naar jouw informatie.

EDIT: Kan je eens goed naar die voet kijken? Is mijn review nu over deze (zwart - zwart) of over de oude (alumium -zwart). Begin nu te twijfelen...

[Reactie gewijzigd door GerhardBurger op 20 juni 2016 13:18]

Is er iets bekend over betere resultaten mbt het behalen van de 100 Hz overclock / verminderde IPS glow tov het oude model?
Voor zover ik weet waren dat kinderziektes van de X34, de x34A heeft een ander paneel en op internet lees ik overal dat vanaf dit model er veel en veel minder problemen zijn.
Bedankt voor je reactie, zal er nog eens dieper in duiken. Als ik iets vind zal ik het hier plaatsen.
Dat zou kunnen ja, ik ben zelf voor de PG348Q gegaan van Asus. Wat een geweldig beeldscherm en totaal geen spijt! Nu alleen nog een GTX1080Ti om 'm op 100fps ultra te kunnen pushen