Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 5,2" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Nexus 5X 32GB Zwart Review

PSV_Supporter 16 juni 2016, 504 views

LG Nexus 5X 32GB Zwart

Prima toestel, veel toestel voor een prima prijs. Kale Android, maandelijks geüpdatet naar de nieuwste versie. Snel en stabiel. Uitstekend HD scherm en prima camera. Minpunjes: Accu had meer capaciteit mogen hebben, en op de lange termijn is 32 GB mogelijk niet voldoende en mis je een SD slot.

Pluspunten

• Stock Android
  • Uitstekend HD scherm
  • Prima camera
  • Snel opladen (volledig in ca. 1 uur)
  • Snel en stabiel
  • Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Accu had wat meer capaciteit mogen hebben
  • Geen SD slot, opslag dus niet uit te breiden

Ik heb dit toestel nu een aantal weken in gebruik en ik ben er zeer tevreden mee. Het toestel is rap, stabiel, levert prima foto's af en heeft een helder en scherp beeld. Minpunt is de accu, die wat mij betreft wat meer capaciteit mee had mogen krijgen.
Op een volle accu gaat het toestel met gemiddeld gebruik ruim een dag mee. Maar als je op een vrije dag het toestel vaker gebruikt (games, fotograferen, whatsappen), is de accu binnen een dag leeg. Gelukkig gaat het opladen via de USB-C connector en 3 Ampere adapter gaat lekker snel. Volledig opladen in ca. een uur tijd!

De kale Android versie is natuurlijk heerlijk. Geen onnodige meegebakken apps, die je toch al zelden gebruikt maar vaak wel onnodig capaciteit in beslag nemen en invloed hebben op de prestaties. Maandelijks ontvang je updates, dus ik draai nu op de juni versie van Android 6 - spek/Marsmallow.

Ik dacht na een week een issue met de camera te hebben, dat bij het draaien van het toestel naar liggend/landscape het scherm zwart werd. Maar dat kwam vanwege mijn polariserende zonnebril :-) (Duurde een een paar dagen voordat ik dat door had overigens)

Ook de sensoren zijn nauwkeurig. Games, zoals racen, die daarop gebaseerd zijn, laten zich nauwkeurig besturen. GPS bepaald snel zijn locatie, daar heb ik bij verschillende Android toestellen andere ervaringen mee.
Ik heb bewust gekozen voor de 32 GB versie, vanwege het ontbreken van een (micro) SD slot. Uitbreiden gaat dus niet meer, wat op de lange termijn een nadeel kan zijn.

Het HD scherm is uitstekend, en buiten ook prima. Zelfs in felle zon, is een en ander nog redelijk goed te zien.
De vingerafdruk scanner is handig en zit op een prima plek. Links, of rechts, je ontgrendeld het toestel makkelijk/snel.

Al met al heel veel toestel, voor een prima prijs. Zeker als je het vergelijkt met de zogenaamde 'high-end' toestellen.

Qua design zit alles op de plekken waar je het verwacht. Qua uiterlijk design kun je ervan vinden wat je wilt, gewoon zoals heel veel toestellen: Veel scherm, weinig rand, licht in gewicht, robuust in bouw.

Heb jij ook een LG Nexus 5X 32GB Zwart?