Corsair Gaming K70 Cherry MX Red - Red LED Review

carbonspeed 16 juni 2016, laatste update op 27 september 2016, 334 views

Corsair Gaming K70 Cherry MX Red - Red LED

Dit Corsair gaming toetsenbord bevalt mij redelijk. Hij typt lekker, is niet al te groot en is van goed materiaal gemaakt. Echter zijn er minpunten: geen macro's en geen software. En dat maakt dit bordje toch wel behoorlijk prijzig.

Pluspunten

• Goed materiaal.
  • Ziet er mooi uit.
  • Typt lekker.

Minpunten

• Geen software.
  • Geen macro's.

Ik heb dit bordje nu twee dagen in gebruik en ik twijfel of ik hem terug ga sturen. En ik zal jullie uitleggen waarom. Dit bord heeft drie grote minpunten:

Geen software
Er is geen software ondersteuning voor dit bord. Dit had ik kunnen weten want een andere Tweaker had dit ook al gezegd. Ik geloofde deze Tweaker niet, omdat op de website toch duidelijk staat aangegeven dat dit bord programmeerbaar is. Is dit dan een leugen? Nee het toetsenbord kan worden geprogrammeerd door middel van een knop op het toetsenbord. Deze knop geeft je de mogelijkheid het toetsenbord volledig naar eigen keuze te verlichten. Echter is er maar één kleur mogelijk en dat is rood.

Geen macro's en de k70 RGB
Om eerlijk te zijn dacht ik dat er wel macro's op dit toetsenbord zouden zitten voor dit bedrag. Ik had namelijk veelbelovende software gezien in video reviews over dit product.https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1Bds7z2be6VIRd2.png
Bleken deze reviews allemaal te gaan over de k70 RGB, die allerlei kleuren licht geeft en meer functionaliteit heeft. Super stom natuurlijk, maar eigenlijk ook wel slim van corsair. Qua naamgeving en uiterlijk lijken de producten zoveel op elkaar, maar in de praktijk zijn ze totaal verschillend. Op het moment dat je de software gaat installeren krijg je de melding, no device detected als je dus een normale k70 hebt, inplaats van de RGB versie.
Zie het verschil.

Prijs / RSI
Dit bord is niet goedkoop en je betaald dan ook voornamelijk voor de switches/toetsen die erop zitten. Ik ben voor brown gegaan en die bevallen me prima. Ik heb denk ik tijdens het gamen een lichte vorm van RSI ontwikkeld en daarom probeer ik dit toetsenbord nu. Omdat je met behulp van deze toetsen ze niet helemaal naar beneden hoeft te drukken zou dit beter zijn voor je vingers. Na twee dagen kan ik zeggen dat het me wel iets heeft geholpen en dat ik ook een stuk sneller kan typen.

Afwerking
Ik denk dat de enige reden dat ik dit toetsenbord toch ga houden de afwerking is. Het is echt een heel mooi ding, met dat aluminium. Is dit toetsenbord niet jouw stijl dan zou ik echt voor een andere gaan. Naast de materialen hebben we dan ook nog het licht, dat ENKEL rood is. Vergis je niet het duurdere bord heeft alle kleuren deze versie dus niet. Mij maakt dat overigens niets uit, omdat ik niet van die kleuren houd. Ik heb het toetsenbord qua licht altijd uit staan, maar het is een leuke extra voor de liefhebber. Overigens stoorde ik mij nog behoorlijk aan het feit dat niet alle toetsen uit kunnen, de programmeer toets blijft namelijk ALTIJD aan, ook al zet je de verlichting uit. Behoorlijk hinderlijk. Daarnaast zijn de numlock, capslock en scrollock lichtjes zo fel dat ik er tape overheen heb gedaan.https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1BdrUy2PeFSzWUo.png
Op het toetsenbord zit overigens ook nog een geluidscrolwiel, en een extra usb-poort die erg handig zijn. https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1BdrP324SJpxl9G.jpeg

Wil je meer informatie over dit product, of hoe je het toetsenbord kunt instellen kijk dan eens hier: http://www.corsair.com/en...orsair-keyboard-questions

27-9-2016 edit: Ik gebruik dit toetsenbord nu wat langer en ik ben er nog steeds erg blij mee, hij typt een stuk lekkerder en sneller dan de tegenhanger op mijn werk.

Heb jij ook een Corsair Gaming K70 Cherry MX Red - Red LED?