Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 4,6" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia Z5 Compact Zwart Review

IkZellufNewbie 15 juni 2016, 375 views

Sony Xperia Z5 Compact Zwart

Noodgedwongen overgegaan van een Z1 naar een Z5. Waar ik dolgelukkig werd van de Z1, bleek de Z5 op zijn best een stapje zijwaarts, misschien wel achteruit.

Pluspunten

• backup blijkt te werken

Minpunten

• sim niet over te zetten
  • veel inspanning om het accugebruik te verbeteren

Nadat mijn Z1 gesneuveld was (scherm kapot) moest ik rap iets anders. Ik kon geen Z1 Compact meer kopen, dus ik dacht met de Z5 een betere Z1 aan te schaffen.

Nou dat viel een beetje tegen. want ik liep tegen overdadige stroomconsumptie aan. Via een app heb ik dat kunnen reduceren tot een bruikbare oplossing (je vraagt je af of bij Sony niemand dit in de gaten heeft.)

Ik heb tal van overbodige applicaties verwijderd (want die heb ik niet nodig). Waarom doen ze die er bij, is allemaal bagger

Doosje zelf is verders prima, maar de Z1 is gewoon beter dan de Z5

Waar ik wel blij van werd is dat ik mijn backup van de Z1 kon terugzetten op de Z5.

De casemate bleek ik ook niet te kunnen hergebruiken en ook mijn reserve schermfolie van de Z1 is niet toepasbaar op de Z5.
(leveranciers denken ook alleen maar in termen van geld en niet in termen van klantvriendelijkheid)

Oh ja, ook de SIM kun je niet zomaar van de Z1 naar de Z5 overzetten. Jammer

Ik had veel liever een Z1 teruggekocht. Dat was een top-doosje. Deze Z5 doet het ook, maar vereist overdadig veel inspanning om de Z1 status te bereiken.

Heb jij ook een Sony Xperia Z5 Compact Zwart?

Z3 compact had je beter voor kunnen gaan is idd wat ouder maar is gewoon velen malen beter dan de Z5 tevens is ook android 6.0 is nou niet echt een batterij bespaarder.... het is eigenlijk niet ze schuld van sony maar van qualcom De sock is gewoon slecht tov zijn voor ganger. de nieuwe lijn van sony zit gelukkig weer een goede sock in.
mocht je heel erg spijt hebben kijk of je hem kunt ruilen voor een Z3 accu tijden van dat toestel zijn echt super te noemen
Sony, Qualcomm, maakt me niet zoveel uit, alhoewel, er staat Sony op de buitenkant.
Het was kennelijk een domme gedachte om aan te nemen dat Z5 beter zou zijn dan Z3 dan Z1. Kennelijk geldt dat niet.

Ten tijde van mijn Z1 had ik mijn voorwerk wel gedaan en dat had ik nu weer moeten doen. Haastige spoed is zelden goed.

Eigenlijk vind ik dat Sony heel dom bezig is door een opvolger van de Z1 uit te brengen die gewoon slecht is. Op het doosje van de Z5 had moeten staan; met dikke zwarte letters "LET OP; deze Xperia Z5 is slechter dan Xperia Z1"