Brother DCP-L2520DW Review

Saxman 15 juni 2016, 966 views

Brother DCP-L2520DW

Fijne printer, redelijk snel met opstarten en afdrukken. Werkt heel goed via AirPrint (osx, iOS) Goede prijs/kwaliteit verhouding. Voelt degelijk.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Snel genoeg voor thuisgebruik
  • Redelijk compact
  • Alles draadloos
  • Dubbelzijdig printen

Minpunten

• Papierlade niet gigantisch (250 vel/half pak papier)

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 5
Printer is makkelijk te installeren.
Mijn vriendin heeft hem in elkaar gezet. Vind ik altijd een goede graadmeter ;)

WiFi heb ik via het menu op de printer ingesteld.
Uit een lijst met SSID's kies je je netwerk en voer je de sleutel in.
Als je een router hebt die via een knop een apparaat kan toevoegen, is het nog makkelijker.

In OSX hoef je alleen de printer toe te voegen. Software hoeft niet ge´nstalleerd te worden want alles werkt prima via AirPrint.
Voor iDevices moet je de Brother app installeren.
Na het selecteren van de printer, kun je scannen en afdrukken via de app.

De printer is redelijk compact en staat prima tussen de andere computerspullen in de werkkamer.

Afdrukken gebeurd stil in vergelijking met de printers die ik had (Canon lbp5000 en mp210).
Dubbelzijdig afdrukken ervaar ik ook als erg handig.

Verbruik weet ik nog niet maar verwacht redelijk economisch te worden.
Ik heb bewust voor een monochroom laser gekozen want dan hief je maar 1 Toner te vervangen. Dat was het grote nadeel aan de vorige kleuren-laser (LBP-5000): ook al gebruik je niet de kleuren, hij verbruikt toch de kleuren-toners. Duur grapje werd dat.
Om nog maar te zwijgen over het gebruik van de inktcartridges in de MP210.

Heb jij ook een Brother DCP-L2520DW?