Specificaties Rad. HD4870X2 (750MHz), 2GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Club 3D HD 4870 X2 2048MB GDDR5 Dual GPU Review

REPPO1911 20 augustus 2009, 1.311 views

Club 3D HD 4870 X2 2048MB GDDR5 Dual GPU

Pluspunten

• Alles is pozitief behalve de enorme omvang van de kaart, lastig ivm harddrive en kabels. midtower is minimaal vereist.

Minpunten

• erg groot qua omvang

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Veel mensen klagen over de hitte van de kaart, maar dit kun je makkelijk oplossen door in het CCC van Ati het vinkje bij enable fan aan te vinken en vervolgens de fan op 40 % zetten zodat deze de kaart goed koelt. In het begin had ik dit nog niet begrepen en werd de kaart soms wel 92 graden. maar nadat de fan op 40% stond werd de kaart niet warmer dan 60 graden. (zonder waterkoeling).

Over de kaart zelf: perfect, geen problemen mee. (Ati CCC in windows 7 x64 loopt niet helemaal lekker maar dat zal nog wel veranderen als windows 7 straks helemaal uit is).

Heb jij ook een Club 3D HD 4870 X2 2048MB GDDR5 Dual GPU?

Je zegt heb er geen problemen mee en toch werkt CCC niet goed in Win 7. Ik weet wel dat Win 7 nog niet 'uit' is maar toch rare uitspraak vind ik. Het is namelijk wel een probleem.

Verder is dit misschien muggenziften, maar wat moet je anders becommentariëren in een 'review' van 7 regels waarvan ééntje blanco :O
Welk probleem dan? Dat benoem je niet...

Ik gebruik win 7 al maaanden en ik heb verschillende CCC versies erop gehad, zowel officieel als beta's en ik heb nooit een foutmelding gehad, bluescreen of iets anders...

Dus dat jij een probleem hebt, wil niet zeggen dat CCC niet goed werkt in Win 7. Misschien doe je zelf wel iets verkeerd.

@ review:
FF wat onderwerpjes aanmaken en daar iets bij vertellen, dit is wel heel erg minimaal...
Inderdaad en gewoon 2 profieltjes aanmaken:

1x normal speed (of lichte overklok) fanspeed 40% (wel iets te horen boven een Mugen)
1x low speed (laagste underklok in CCC) fanspeed 30% (niet te horen boven een Mugen)

Verder is dit natuurlijk geen review maar een opmerking welke in het ervaringen forum thuis hoorde.
idd niet echt, of ECHT niet een review te noemen dit. Ik heb de kaart zelf ook, alleen dan van Sapphire, en dacht ik ga even kijken wat deze persoon over de kaart te vertellen heeft.
Maar wat benchmarks, overklokresultaten, fotos etc etc zou geen kwaad kunnen in je "review". En inderdaad wat je positieve en negatieve ervaring(en) zijn met de kaart.
Ben er zelf super tevreden mee (zowel met overklok als zonder overklok) en geen enkel probleem gehad nog.
Leuk dat je een oplossing voor het warmteverhaal hebt.
Maar een review is het niet. Bij de positieve en negatieve eigenschappen zet je notabene hetzelfde neer.