Cooler Master CM Stacker 831 SE Review
Dit is mijn eerste review dus wees lief Bouwkwaliteit en afwerking De kast kwam volledig verpakt in piepschuim uit de doos dus de kans op beschadigingen tijden transport zijn miniem. De kast is geheel opgebouwd uit aluminium, dus geen goedkope plastic frontjes en/of zijkanten. Alle randjes zowel binnen als buiten de kast zijn netjes omgebogen zodat je er niet je vingers aan openhaalt tijdens het installeren van de hardware in de kast. Inbouw- mogelijkheden Ook hierover niets dan lof, de kast is gigantisch, er zijn 9 5,25 inch bays te vinden voor dvd-spelers ook is er een 4-in-3 cage met fan meegeleverd voor het installeren van harde schijven, deze zijn dacht ik ook los te bestellen voor meer uitbreiding. Tevens is een...
Pluspunten
Strak uiterlijk Makkelijk te bouwen Heel stevig
Minpunten
Prijs
Eindoordeel
Bouwkwaliteit en afwerking
De kast kwam volledig verpakt in piepschuim uit de doos dus de kans op beschadigingen tijden transport zijn miniem.
De kast is geheel opgebouwd uit aluminium, dus geen goedkope plastic frontjes en/of zijkanten. Alle randjes zowel binnen als buiten de kast zijn netjes omgebogen zodat je er niet je vingers aan openhaalt tijdens het installeren van de hardware in de kast.
Inbouw- mogelijkheden
Ook hierover niets dan lof, de kast is gigantisch, er zijn 9 5,25 inch bays te vinden voor dvd-spelers ook is er een 4-in-3 cage met fan meegeleverd voor het installeren van harde schijven, deze zijn dacht ik ook los te bestellen voor meer uitbreiding.
Tevens is een speciaal frontje meegeleverd voor de installatie van een 3,5 inch drive aan de voorkant, bijvoorbeeld een cardreader of een floppy-drive.
Koelings- mogelijkheden
Ook deze zijn zeer goed, in totaal zijn er 9 (!) 120 mm fans te installeren in de kast, 4 in de zijkant, 2 in de voorkant, 1 bovenop, 1 onderaan de kast en 1 in de achterkant, ook is de kast groot genoeg voor zelfs de grootste CPUkoeler die je kan bedenken (al moet je hier wel 1 of 2 fans aan de zijkant voor weghalen)
Er zijn ook gaten aangebracht achterin de kast (keurig net een rubberen ring tegen beschadigen) voor slangen een evt. waterkoelingsset.
Vormgeving
Alhoewel dit natuurlijk heel persoonlijk is vindt ik de kast er erg mooi uitzien, hij is geanodiseerd in mat-zwart met meshpanelen aan alle kanten. ook de plaatsing van front i/o poorten is heel handig bedacht, er bevinden zich namelijk zowel bovenop als voorop de kast 2 poorten voor usb.
Deze poorten zijn ook bereikbaar als het deurtje aan de voorkant dicht is. Tevens worden er wieltjes meegeleverd zodat je de kast dus op wieltjes kan zetten voor makkelijkere verplaatsing.
Installatie- gemak
De complete tray voor het moederbord met alle hardware kan eruit gehaald worden zodat je alles makkelijk en op je gemak op bvb je bureau kunt installeren, ook heb je alle ruimte die je maar nodig zou kunnen hebben omdat de kast zo groot is.
Ook worden alle denkbare schroefjes meegeleverd net als een boekje met een stappenplan voor installatie. Ik heb dit stappenplan stap voor stap gevolgd en het ging allemaal perfect dus ook hier een ruim voldoende.
Modbaarheid
Hier valt niet erg veel voor te zeggen aangezien ik (nog) niet met case-modden bezig ben, de kast is al deels pre-modded met mesh panelen aan alle kanten.
Kwaliteit van voeding
Er wordt geen voeding meegeleverd dus hier valt ook niets over te zeggen.
Prijs
Tsja, de prijs.. Die is behoorlijk hoog, echter vondt ik persoonlijk de kast de hoge prijs wel waard. ik heb er dan ook geen spijt van de ik deze kast heb gekozen.
Conclusie
Een zeer mooie solide kast waarmee je indruk maakt op je vrienden, hij is echter wel zwaar dus pas op je rug.
Heb jij ook een Cooler Master CM Stacker 831 SE?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (4)
Al geprobeerd een Mugen/Mugen 2/ThermalRight 120/Noctua U12 te monteren? Dan zal je ervaren dat dit dus niet klopt, en je in iedergeval één 120mm fan moet verwijderen.ook is de kast groot genoeg voor zelfs de grootste CPUkoeler die je kan bedenken.
En hoe goed sluiten de zij panelen, dit was bij mijn 2 ervaringen met deze kast was dat dit toch niet helemaal strak aansluit en dus 2x opgelost door randen te voorzien van een aantal laagjes zwarte ducttape.
Edit:
Volgens mij is dit gewoon geanodiseerd, en dus een stuk steviger als verf omdat de kleur in het alu is getrokken.hij is geschildert
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 24 juli 2024 13:17]
en dat het niet geschilderd maar geanodiseerd was wist ik niet. zal ik ook aanpassen
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn