Icarus Illumina Zwart Review

GSmulders 13 juni 2016, 246 views

Icarus Illumina Zwart

Hele slechte kwaliteit

Pluspunten

• Touchscreen en knoppen combinatie
  • Veel formaten ondersteund
  • Formaat

Minpunten

• Accuduur enorm slecht
  • Kwaliteit absoluut bagger
  • RMA site waardeloos

Veelzijdigheid Score: 2
Los van de kwaliteit die zwaar onder de maat is, werkt dit apparaat best goed qua user interface en ondersteuning van meerdere formaten e-book.
Ook de combinatie tussen een touch-screen en hardware knoppen zijn fijn.
Dit is al het positiefs wat ik kan zeggen voer dit product.

Probleem is dat de accu binnen twee dagen leeg is, ook al staat WiFi uit en doe je er niks mee. Of dit aan Android ligt of niet kan ik niet zeggen, maar Android voegt niks toe aan een e-reader. Spelletjes speel je op je telefoon. Een e-reader heb ik echt alleen om boeken te lezen en dan is Android geen toevoeging.

Binnen twee jaar is de accu nu stuk en de e-reader valt nu binnen een paar uur uit.

Ik geprobeerd om een RMA verzoek in te dienen bij de fabrikant, maar de RMA site werkt niet en is niet beveiligd (je krijgt je wachtwoord per e-mail toegestuurd en de site maakt geen gebruik van HTTPS). Ook firmware is er niet te vinden.

Als je de prijs ziet, dan verwacht je dat het een redelijk product is, maar dat is het niet.
Koop een e-reader van een ander merk. Van deze aankoop ga je spijt krijgen.

Heb jij ook een Icarus Illumina Zwart?