Specificaties 8" (1920x1200), Android 7.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Nvidia Shield K1 16GB Zwart Review

cassanov99 12 juni 2016, laatste update op 12 juni 2016, 525 views

Nvidia Shield K1 16GB Zwart

De NVidia tablet K1 heeft een super prijs kwaliteit verhouding,hij ligt stevig in de hand en is snel genoeg voor alle dagelijkse werkzaamheden, met geen vertraging in de gebruikers interface. Ook websites zijn heel goed te lezen in de full screen modus welke ik default gebruik.

Pluspunten

• Snelle tablet zonder vertraging
  • Goed scherm
  • Handig formaat
  • Prijs Kwaliteit
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Wifi Bereik

Na een aantal weken in gebruik kan ik zeggen dat de Nvidia Shield K1 uitstekend bevalt, hij werkt super snel tijdens het browsen en start applicaties snel op, ook nooit vertraging in de interface.

De wifi is echter wat minder qua bereik, 15 meter met geen muur is maximaal, de Ipad Mini 2 doet dat veel beter. Gelukkig heb ik meerdere Access Points, dus niet zo'n issue. Wel viel mij op dat de snelheid naar de Nas via een app veel sneller gaat op deze tablet dan op de Ipad Mini 2.

Uit de doos had ik gelijk mijn reserve kopie van de smartphone teruggezet, maar dat leverde op één of andere manier een slecht werkende tablet op. Na een harde reset werkt hij nu zoals verwacht, heb alleen alle applicaties zelf moeten installeren, wat dan weer jammer is.

Ik wilde eerst een 3:4 verhouding hebben omdat de ipad Mini 2 zo goed beviel, maar dit formaat kun je zelfs in één hand vast houden terwijl websites in de full screen modus uitstekend te bekijken zijn, bijna dezelfde grootte als op de ipad Mini, iets wat ik niet verwacht had.

De full screen modus werkt echt perfect en gebruik ik standaard.

Ook houd de tablet heel fijn vast door de matte kunststof behuizing, hier door is een hoes zoals bij de ipad mini 2 "een must have is" overbodig en is deze tablet lichter dan een ipad Mini 2 met hoes a 440 gram(in ons geval).

Games speel ik ook wel eens en dat gaat natuurlijk ook goed.

Met betrekking tot de accu, deze is gezien de grote van de accu prima te noemen. Afhankelijk van wat je doet gaat de accu 8 uur mee, opladen is in drie uur klaar.

Tot slot een hele goede tablet en helemaal een goede prijs kwaliteit verhouding.

Heb jij ook een Nvidia Shield K1 16GB Zwart?

Veel plezier met de Tablet.

Ben zelf ook de aanschaf van deze tablet aan het overwegen.
Lees overal dat er Wifi problemen zijn met de update van Android 5 naar 6.
Ervaring mee?

[Reactie gewijzigd door reddevilhhw op 13 juni 2016 10:02]

Dat waren voornamelijk wifi problemen dat je geen connectie kon maken, deze zijn met de 2 updates ook opgelost. Mijn ervaring met wifi is dat hij niet veel bereik heeft, minder dan bijvoorbeeld een Ipad Mini 2. De snelheid binnen de 10 meter is gewoon heel goed, alleen ga je verder dan wordt het minder tot maximaal 15 meter(natte vinger werk)

[Reactie gewijzigd door cassanov99 op 13 juni 2016 10:11]