Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Naga 2014 Review

DylanSan 12 juni 2016, 232 views

Razer Naga 2014

Ik gebruikte voorheen een Trust GXT-25 dat voor 25 euro mij toch 3 jaar lang heeft bijgewoond. Jammer genoeg ging deze vorige maand stuk. Gelukkig heb ik deze muis voor 60 euro kunnen krijgen, wat overigens een goede deal is, want 89 euro is toch prijzig

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Veel knopjes
  • Zij klikkende scrollwheel
  • Ziet er leuk uit
  • Geen lift off tracking
  • Hoge DPI
  • comfortabel (palm grip)

Minpunten

• Bij het oppakken bij lage DPI kan je per ongeluk de knopjes aan de zijkant indrukken
  • Geen duidelijke "border" voor de klik knoppen
  • Hardware acceleration
  • kan niet goed op het scrollwiel drukken als je met je hele vinger er overheen gaat
  • Fadende logo dat je niet altijd aan kan hebben
  • Mouse drift

Hallo, Welkom bij mijn review van de Razer Naga 2014 editie!

Ik als 17 jarige met een inkomen van net genoeg om elke 3 maanden een beetje geld te spenderen betaal liever niet te veel. Dus op weg naar de media markt met het idee om een muis te kopen. Grappig genoeg is de nieuwe editie van deze muis iets goedkoper in de winkel dus vroeg ik aan een medewerker waarom dit zo is. Met best veel geluk heeft hij gevraagd wat ik ervoor zou willen betalen, en in paniek zij ik 60 euro (dat eigenlijk een goede deal is) en kreeg hem ook mee voor die prijs! }>

Ik gebruik deze muis nu een maand en vond het tijd om een review te schrijven. (niet dat ik actief bezig ben met reviews schrijven, want dat ben ik niet)

Ik heb heel erg gemixte gevoelens voor dit product, en dit gaat met name on de ingebouwde acceleratie dat in deze muis zit. Het is dus absoluut niet een fijne muis voor de typische shooters. Maar aan de andere kant heeft deze muis toch echt wel iets leuks te bieden wat er voor zorgt dat ik hem toch wil blijven gebruiken.

De knopjes aan de zijkant zijn een zegen. Ik kan echt niet meer zonder, ik heb ze allemaal een functie gegeven met verschillende profiles dat overigens vrij gemakkelijk werkt in de Razer synapse programma.
Standaard zijn de knopjes ingesteld om je nummers bar op de toetsenbord na te doen, en de 10 is 0, 11 is -, 12 is =.
In normaal gebruik is dit waarschijnlijk niet zo handing, Maar met de synapse software kan je alles instellen wat je zou verwachten, waaronder macros ect.
Het enigste dat hierbij mij in de weg zit is dat bij het optillen van de muis kan je al gauw de knopjes per ongeluk indrukken.

De muis is vrij licht voor wat het gebruikt zou worden (mmo's en dergelijke), maar ik vind dat juist fijn sinds ik van een er lichte muis af kom die ik ruim 3 jaar heb gebruikt.

De logo op de body van de muis is echter irritant, Het heeft een breathing effect dat zelfs met synapse niet uitgezet kan worden. Ik heb het daarom dus compleet uit staan. Wat wel fijn is dat de muis 3 lightzones heeft, Het logo, de zijknopjes en het scrollwieltje. Al deze kunnen los van elkaar aan en uitgezet worden.

Het is alleen super jammer van de ingebouwde acceleratie. Ik ben het nu al wel een beetje gewend, maar ik blijf er steeds op neer kijken. Het is hierom dus niet de muis voor absolute tracking dat bijvoorbeeld in shooters en het minder populaire ritme spel Osu! wel heel belangrijk is.

Zou ik deze muis aanraden voor 90 euro? Nee, nou ja, misschien, het ligt er echt aan wat je doet op de PC.
Zou ik het aanraden voor 60 euro? Ja, eigenlijk wel, ik ben van plan het te gebruiken als een productivity muis, en dan waarschijnlijk een mx master mouse te gebruiken voor de occasionele shooter.

Heb jij ook een Razer Naga 2014?