Sony Xperia X 32GB Zwart Review

Saxje 10 juni 2016, laatste update op 11 juni 2016, 1.239 views

Sony Xperia X 32GB Zwart

Prima toestel die goede foto's en video's maakt. Prachtig design en accugebruik is zeer goed , ruim twee dagen met intensief gebruik. Predictive Hybrid Autofocus waardoor zeer mooie foto's van bewegende beelden.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Makkelijke bediening
  • Vingerprintscanner
  • Mooie foto;s en geweldige video's
  • Ligt lekker in de hand door zijn afmeting
  • PHA waardoor geweldige foto,s van bewegende beelden
  • Subliem scherm
  • Geweldig goed geluid en goed zelf in te stellen naar eigen smaak.

Minpunten

• Erg glad waar je aan moet wennen
  • Foto kwaliteit minder dan de Z serie

Ik heb de Xperia X kunnen testen voor 1 week. Zelf ben ik een Sony mobiel liefhebber, ik heb al heel wat Sony modellen gehad (vroeger Sony Ericsson).
Design en scherm: Deze X heeft als voordeel dat hij iets kleiner is en omdat hij geen glas maar een metalen cover heeft, lichter is dan de Z2 en Z3.(dit zijn de twee toestellen waarmee ik hem vergelijk) Hij ligt heerlijk in de hand maar wel erg glad waar je even aan moet wennen, hij is al een paar keer bijna uit mijn hand gegleden. .
Hij heeft een vingerafdrukscanner wat een fijne en snelle beveiliging is. De X is niet waterdicht , de x performance die straks ook uitkomt is dit wel.
Camera: Voordeel hij start heel snel en een snapshot is supersnel te maken als je de instelling "launch en capture" gebruikt
Scherpstelling vind ik wat trager dan de Z serie net als de focus. Scherpte van de foto`s vindt ik iets minder, ik ben de Z2 gewend en deze is onder diverse omstandigheden scherper. In donkere ruimte geeft de x goede kwaliteit foto`s. Vastleggen van bewegende beelden is zeer goed en het te volgen object staat heel scherp op de foto, zo scherp dat het lijkt of het stilstaat dit komt door dat het toestel beschikt over de Predictive Hybrid Autofocus. Kleuren van de foto's zijn heel helder en ook het scherm is subliem van kleur. Deze is wel weer veel mooier dan de Z serie. Z2 is doffer en Z3 heeft een iets blauwe waas.
Door de 13mp frontcamera maakt de Xperia X prachtige scherpe selfies.
Videobeelden heb ik niets op aan te merken, geweldig mooie ful HD beelden en heel scherp.
Accuduur is zeer goed hij gaat ruim twee dagen mee terwijl ik heel veel foto`s maak in grote bestanden, de video heb gebruikt en veel op internet zat.
Conclusie: Een mooie , goed in de hand liggende mobiel maar voor mij blijft de Z serie vooralsnog toch de voorkeur hebben.
Dit kan komen omdat 1 week testen misschien toch te kort is en ik heel erg ben gewend aan de Z serie.

Heb jij ook een Sony Xperia X 32GB Zwart?

Apart dat je het scherm "subliem" noemt. De meeste reviews constateren juist een extreem blauwe gloed. Bijvoorbeeld Anandtech.
Ik heb geen blauwe gloed kunnen ontdekken. Bij de Z3 wel. De Xperia X heeft echt een prachtig scherm.
Blauwe gloed is niet te vinden bij mijn X
Leuk om te lezen dat je dit toestel hebt kunnen testen, maar hoe kwam je aan een toestel om te testen? Ik zou er ook wel een keer willen testen, ben wel benieuwd hoe een toestel met de Snapdragon 650 in de praktijk is, na de 801 en 810 gewend te zijn.
Ik heb meegedaan aan een loting, ver voordat het toestel uitkwam, en ben uitgekozen om dit toestel te testen voor 1 week.
Dat is geluk hebben, maar jouw conclusie is dat je liever bij de Z serie wil blijven. Mijn ervaring met de Z5 Premium is reden om te kijken naar die Snapdragon 650, in combinatie met een HD scherm, ook vanwege accuduur en de camera
Het komt misschien omdat een week testen tekort is. Mijn dochter had de Z3 en heeft nu de X en zij vindt het een vooruitgang wat snelheid betreft. Het enige nadeel vindt zij dat hij niet waterdicht is. Maar voor 100 euro meer heb je de performance en die is wel waterdicht
Dat is dan ook gelijk de ellende, weer 100 Euro verder. Ik heb een Z2 die ik wil vervangen, maar moet dat los doen en eigenlijk verder dan 400 tot 500 Euro wil ik niet gaan. Op dit moment roept de Oneplus 3 heel erg, voor 400 Euro heb je hem binnen met een Snapdragon 820.
Nou ik heb ok de Z2 en ik ben heel tevreden. Ik laad hem 's nachts op en doe ontzettend veel met deze telefoon. Ik ruil hem niet in voor de X. Foto's zijn super en ik vindt ze zelfs beter dan de X. Enige voordeel wat ik heb gemerkt met de X is dat hij supersnel is met foto's maken en snapshots. Ook sportfotografie en snel voorbijkomende onderwerpen zijn superscherp.